امروز:1 اردیبهشت 1403

مایکروسافت در نسخه بعدی ویندوز بر امنیت و هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد

به گفته Windows Central، مایکروسافت در حال کار بر روی نسخه جدید “مدرن” ویندوز با امنیت بهتر و به روز رسانی سریع تر است. این ابتکار که CorePC نام دارد، به ویندوز اجازه می دهد تا برای دستگاه های مختلف مقیاس بهتری داشته باشد در حالی که همچنان از برنامه های قدیمی پشتیبانی می کند.

CorePC بسیاری از اهداف مشابه Windows Core OS از بین رفته (از جمله Windows 10X را که همچنین لغو شده) را هدف قرار می دهد، که مایکروسافت آن را به عنوان مدرن سازی ماژولار سیستم عامل خود اعلام کرد. CorePC از «جداسازی حالت» استفاده می‌کند و ویندوز را به چند پارتیشن، مشابه iOS و اندروید تقسیم می‌کند. این می‌تواند در عین اینکه به‌روزرسانی‌ها را سریع‌تر می‌کند، آلوده کردن سیستم را برای بدافزار سخت‌تر کند.

Windows Central توضیح می‌دهد: «نسخه فعلی ویندوز یک پلت‌فرم جدا از حالت حالت نیست، به این معنی که کل سیستم در یک پارتیشن قابل نوشتن نصب شده است. فایل‌های سیستم، داده‌های کاربر و فایل‌های برنامه همه در یک مکان ذخیره می‌شوند. CorePC سیستم عامل را به چند پارتیشن تقسیم می کند، که کلید فعال کردن به روز رسانی سریعتر سیستم عامل است. جداسازی حالت همچنین عملکرد بازنشانی سیستم سریع‌تر و قابل اطمینان‌تری را امکان‌پذیر می‌کند، که برای دستگاه‌های رقیب Chromebook در بخش آموزش مهم است.

CorePC به مایکروسافت اجازه می‌دهد نسخه‌های مختلف ویندوز را برای سخت‌افزارهای مختلف ارائه دهد که از ویژگی‌ها و برنامه‌های خاصی برای هر کدام پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، یک نوع با تمرکز آموزشی می‌تواند ردپای سبکی مانند ChromeOS داشته باشد و فقط مرورگر Edge، برنامه‌های وب، آفیس و برنامه‌های شبیه‌سازی شده اندروید را اجرا کند. برعکس، CorePC همچنین می‌تواند نسخه‌های کامل ویندوز را ارائه دهد که از تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های کنونی دسکتاپ مدرن ویندوز 11 پشتیبانی می‌کند. (لایه سازگاری “نئون” به سیستم عامل اجازه می دهد از برنامه های قدیمی ویندوز پشتیبانی کند.)

طبق گزارش‌ها، این شرکت همچنین در حال کار بر روی نسخه‌ای از CorePC برای رقابت با Apple Silicon است که سازنده آیفون بیش از دو سال پیش عرضه آن را در مک‌های جدید آغاز کرد. نوع «بهینه‌سازی سیلیکون» مایکروسافت، عملکرد و قابلیت‌های سیستم‌عامل را هنگامی که به سخت‌افزار خاصی متصل می‌شود (مانند دستگاه‌های سرفیس که دارای کلاس خاصی از تراشه‌ها هستند) افزایش می‌دهد.

در نهایت، مایکروسافت (غیرقابل تعجب) هوش مصنوعی را وارد پروژه جدید می کند. برنامه های آن شامل استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل محتوای روی صفحه و ارائه نشانه های متنی مناسب است. به نظر می رسد توسعه سیستمی از قابلیت های هوش مصنوعی در نسخه های آتی آفیس باشد.

در مورد اینکه چه زمانی می توانید آن را به دست آورید، طبق گزارش ها، مایکروسافت قصد دارد از CorePC برای نسخه اصلی بعدی ویندوز (احتمالاً “ویندوز 12”) که برای سال 2024 برنامه ریزی شده است استفاده کند. اما، البته، برنامه های ادعایی این شرکت ممکن است از هم اکنون تغییر کند. و سپس

اشتراک گذاری