امروز:31 فروردین 1403

آمازون در هفته های آینده 9000 کارمند دیگر را اخراج خواهد کرد

آمازون ممکن است نتواند دامنه اخراج های خود را گسترش دهد. اندی جاسی، رئیس آمازون، یادداشتی را برای کارکنان ارسال کرده است که نشان می دهد این شرکت 9000 شغل دیگر را در “چند هفته آینده” کاهش خواهد داد. طبق این پیام، این کاهش ها در درجه اول بر بخش های توییچ، تبلیغات و محاسبات ابری مانند خدمات وب آمازون تأثیر می گذارد. مدیرعامل همچنین هشدار می دهد که کاهش نهایی احتمالا تا اواسط تا اواخر آوریل نهایی نخواهد شد و آمازون تا آن زمان به کارگران آسیب دیده اطلاع نخواهد داد.

جاسی می‌گوید که اخراج‌های گسترده به دنبال «مرحله دوم» برنامه‌ریزی عملیاتی متمرکز بر کاهش هزینه‌ها است. جاسی اضافه می‌کند که برخی از تیم‌ها برای دور اولیه اعلامیه‌های اخراج در نوامبر آماده نبودند، و شرکت می‌خواست تصمیمات خود را زودتر اعلام کند تا اطلاعات را «در اسرع وقت» ارائه کند. این خرده فروش آنلاین وعده پرداخت حقوق، پوشش بیمه درمانی انتقالی و کمک به یافتن شغل در جاهای دیگر را داده است.

آمازون وجود این یادداشت را پس از افشای اطلاعات توسط CNBC به Engadget تایید کرد. مانند قبل، جاسی کاهش‌ها را به «اقتصاد نامطمئن» و تردیدهای ماندگار درباره عملکرد آینده نزدیک نسبت می‌دهد. مدیر اجرایی ادعا می کند که این شرکت می خواهد “کارآمدتر” باشد و در عین حال منابع لازم برای سرمایه گذاری در تجربیات بهتر را در اختیار داشته باشد.

این شرکت اعلام کرد که 10000 کارمند خود را در پاییز گذشته اخراج خواهد کرد، اما این رقم را در ژانویه به 18000 تن رساند. در آن زمان، بیشتر کاهش ها بر خرده فروشی و استخدام متمرکز بود. سال گذشته، آمازون برخی از فروشگاه های فیزیکی خود را تعطیل کرد و برخی از واحدهای تجاری را منحل کرد. در حالی که این برند در اوج همه‌گیری کووید-19 از تغییر خرید آنلاین سود می‌برد، با بازگشت مردم به عادات قبل از همه‌گیری، با آشفتگی مواجه شد.


آمازون تنها شرکت بزرگ فناوری نیست که امسال اخراج کارکنان خود را اعلام کرده است، یا حتی تنها شرکتی نیست که قصد کاهش عمیق‌تر را دارد. متا در این ماه اعلام کرد که پس از کاهش 11000 شغل در پاییز، 10000 کارگر دیگر را رها خواهد کرد. با این حال، آمازون اکنون با شدت بیشتری نسبت به بسیاری دیگر کاهش می دهد. همچنین قابل توجه است که Twitch بخشی از اخراج ها است. سرویس پخش زنده در اوایل همه‌گیری رونق داشت، اما Streamlabs و Stream Hatchet تخمین می‌زنند که بینندگان از بهار 2021 به طور مداوم در حال کاهش بوده است. به زبان ساده، تقاضا برای Twitch به اندازه زمانی که مردم در خانه گیر کرده بودند، وجود ندارد.

اشتراک گذاری