امروز:31 فروردین 1403

آمازون ساخت دفتر مرکزی دوم خود را در ویرجینیا به دلیل کاهش کار متوقف کرد

آمازون در حال توقف ساخت دفتر مرکزی دوم خود در آرلینگتون، ویرجینیا است. این شرکت این تصمیم را به «ارزیابی مجدد نیازهای دفتر برای حسابرسی کار از راه دور» گره زد، اگرچه این اقدام ماه‌ها پس از اخراج حدود 18000 کارگر توسط خرده‌فروش انجام شد.

این خرده فروش آنلاین انتقال به بلومبرگ را تایید کرد و در عین حال تاکید کرد که همچنان به دفتر مرکزی دوم (HQ2) در حومه واشنگتن دی سی متعهد است، جایی که متعهد به استخدام 25000 کارگر و صرف 2.5 میلیارد دلار است. آمازون در حال حاضر بیش از 8000 نفر را در حین تکمیل فاز اول پردیس جدید، از جمله دو برج در پارک متروپولیتن با مساحت 2.1 میلیون فوت مربع، استخدام کرده است. این تعلیق بر توسعه در PenPlace تأثیر می گذارد، منطقه ای بزرگتر در سراسر خیابان که در آن قصد دارد سه برج اداری 22 طبقه، یک مرکز کنفرانس شرکتی 350 فوتی و یک باغ سرپوشیده بسازد. به‌علاوه، این تأخیر می‌تواند تأثیری موج‌دار بر این منطقه داشته باشد زیرا توسعه‌دهندگان محلی، کارگران ساختمانی و سایر مشاغل برنامه‌هایی را بر اساس جدول زمانی آمازون به اجرا گذاشته‌اند.

جان شوتلر، مدیر املاک و مستغلات آمازون، گفت: «ما همیشه در حال ارزیابی طرح‌های فضایی هستیم تا مطمئن شویم که با نیازهای تجاری ما مطابقت دارند و تجربه‌ای عالی برای کارمندان ایجاد می‌کنیم. و از آنجایی که Met Park فضایی برای پذیرش بیش از 14000 کارمند خواهد داشت، ما تصمیم گرفتیم که پیشگامی PenPlace را کمی تغییر دهیم.

برنامه‌های مورد تأیید شهرستان آمازون، آن را ملزم می‌کند که تا آوریل 2025 به اهداف ساخت و ساز و صدور مجوز دست یابد، مگر اینکه تمدید رسمی دریافت کند.

این شرکت پس از جست و جوی پرحاشیه سراسری خود برای دومین دفتر مرکزی در سال 2017، در دفاتر آرلینگتون مستقر شد. منتقدان این اقدام را به عنوان یک ترفند برای شروع یک جنگ پیشنهادی بر سر اینکه چه کسی می تواند به این شرکت بزرگ ارائه دهد شادترین مشوق های مالی توسط مالیات دهندگان را پیشنهاد می کند. آمازون در ابتدا به جدایی بین کوئینز، نیویورک و ویرجینیای شمالی رضایت داد، اما پس از مخالفت سیاستمداران و مقامات محلی، از جمله نماینده الکساندریا اوکاسیو-کورتز (D-NY)، که با حدود 3 میلیارد دلار رشوه مالی مخالفت کرد، از کوئینز خارج شد. شرکت قرار شد دریافت کند. حدود 10 ماه پس از اینکه آمازون از برنامه های خود در نیویورک عقب نشینی کرد، این شرکت اعلام کرد که همچنان دفاتر جدیدی در محله هادسون یاردز در غرب منهتن خواهد ساخت.

اشتراک گذاری