امروز:8 اردیبهشت 1403

OpenAI به توسعه دهندگان اجازه می دهد ChatGPT را در برنامه های خود استفاده کنند

OpenAI، شرکت سازنده ChatGPT و DALL-E 2، امروز چندین تغییر مهم را اعلام کرد. ابتدا، API های توسعه دهنده برای ChatGPT و مدل رونویسی گفتار Whisper را راه اندازی می کند. همچنین شرایط خدمات خود را تغییر داد تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد از استفاده از داده‌های خود برای بهبود انصراف دهند و در عین حال خط‌مشی حفظ داده‌های 30 روزه را اضافه کرد.

ChatGPT API جدید از همان مدل هوش مصنوعی (“gpt-3.5-turbo”) به عنوان چت ربات محبوب استفاده می کند و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا نسخه های بدون تغییر یا طعم دار ChatGPT را به برنامه های خود اضافه کنند. Snap’s My AI یک نمونه اولیه به همراه یک ویژگی معلم مجازی جدید برای ابزار مطالعه آنلاین Quizlet و ابزار آینده Ask Instacart در برنامه محبوب خرید محلی است. با این حال، API محدود به ربات‌های خاص برند نخواهد بود که ChatGPT را تقلید می‌کنند. همچنین می‌تواند تجربیات نرم‌افزاری «غیر چت» را تقویت کند که می‌تواند از مغزهای هوش مصنوعی بهره‌مند شود.

ChatGPT API 0.002 دلار به ازای هر 1000 توکن (حدود 750 کلمه) قیمت دارد. علاوه بر این، یک گزینه با ظرفیت اختصاصی برای توسعه دهندگان با جیب عمیق ارائه می دهد که انتظار دارند از توکن های بیشتری نسبت به API استاندارد استفاده کنند. گزینه‌های توسعه‌دهنده جدید به ChatGPT Plus که یک سرویس ۲۰ دلاری در ماه است، می‌پیوندند.

در همین حال، OpenAI’s Whisper API یک نسخه میزبانی شده از مدل متن باز Whisper است که در سپتامبر راه اندازی شد. گرگ براکمن، رئیس و یکی از بنیانگذاران OpenAI، روز سه شنبه به TechCrunch گفت: «ما یک مدل منتشر کردیم، اما در واقع برای ایجاد کل اکوسیستم توسعه‌دهندگان کافی نبود. “Whisper API همان مدل بزرگی است که می‌توانید منبع باز دریافت کنید، اما ما تا حد زیادی بهینه‌سازی شده‌ایم. این بسیار، بسیار سریعتر و بسیار راحت است.” API رونویسی 0.006 دلار در دقیقه برای توسعه‌دهندگان هزینه خواهد داشت و رونویسی قوی در چندین زبان را ممکن می‌سازد و ترجمه به انگلیسی را فراهم می‌کند.

در نهایت، OpenAI تغییراتی را در شرایط توسعه‌دهنده خود بر اساس بازخورد مشتری در مورد نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی و امنیتی نشان داد. مگر اینکه توسعه‌دهنده‌ای شرکت کند، شرکت دیگر از داده‌های ارسال شده از طریق API برای «بهبود خدمات» برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده نخواهد کرد. علاوه بر این، یک خط مشی حفظ داده 30 روزه را اضافه می کند و در عین حال گزینه های نگهداری سخت گیرانه تری را «بسته به نیاز کاربر» ارائه می دهد (احتمالاً به معنای شرکت های پرمصرف با بودجه مناسب است). در نهایت، شرایط مربوط به مالکیت داده را ساده می‌کند و روشن می‌کند که کاربران صاحب ورودی و خروجی مدل‌ها هستند.

این شرکت همچنین فرآیند بررسی قبل از راه اندازی خود را برای توسعه دهندگان با یک سیستم عمدتاً خودکار جایگزین خواهد کرد. OpenAI این تغییر را با اشاره به اینکه “اکثریت قریب به اتفاق برنامه ها در طول فرآیند بررسی تایید شده اند” توجیه کرد و ادعا کرد که نظارت آن “به طور قابل توجهی بهبود یافته است”. یکی از بزرگترین تمرکز ما این است که بفهمیم چگونه با توسعه دهندگان فوق العاده دوستانه شویم؟ براکمن به TechCrunch گفت. “ماموریت ما این است که واقعاً پلتفرمی بسازیم که دیگران بتوانند در بالای آن کسب و کار بسازند.”

اشتراک گذاری