امروز:9 فروردین 1403

ایلان ماسک چشم انداز خود را برای آینده تسلا در روز سرمایه گذار این شرکت در سال 2023 بیان کرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا به جمعیتی که در کارخانه گیگافکتوری آستین، تگزاس این شرکت برای روز سرمایه‌گذار سال 2023 گرد هم آمدند، گفت: ظرفیت‌های تولید تسلا در انتظار رشد قابل توجهی است – و ظاهراً هوش مصنوعی گلوله جادویی خواهد بود که آنها را به آنجا می‌رساند. همه اینها بخشی از چیزی است که ماسک از آن به عنوان Master Plan Part 3 یاد می کند.

این در واقع سومین طرح جامع ماسک است که دو طرح اول به ترتیب در سال‌های 2006 و 2016 ارائه شد. اینها به عنوان یک نقشه راه برای رشد و توسعه این شرکت در 17 سال گذشته عمل کرده اند، زیرا تسلا از استارتاپ جدید به پیشروترین خودروساز خودروهای برقی در جهان تبدیل شده است. ماسک در سخنرانی اصلی گفت: «تا سال 2050 مسیر روشنی برای زمین با انرژی پایدار وجود دارد و نیازی به تخریب زیستگاه‌های طبیعی ندارد.

او ادامه داد: “شما می توانید از تمدنی بسیار بزرگتر از زمین [در حال حاضر] حمایت کنید. بسیار بیشتر از 8 میلیارد انسان واقعاً می توانند به طور پایدار بر روی زمین حمایت شوند و من اغلب از اینکه چقدر افراد کمی متوجه این موضوع هستند، شوکه و متعجب می شوم.” او قول داد که این شرکت در طول این رویداد یک “سفارش سفید دقیق با محاسبات و فرضیات” را از طریق توییتر منتشر خواهد کرد.


طرح جامع با هدف ایجاد یک اقتصاد انرژی پایدار با توسعه 240 تراوات ساعت (TWH) ذخیره انرژی و 30 TWH تولید انرژی تجدید پذیر، که به سرمایه گذاری تخمینی 10 تریلیون دلاری، تقریباً 10 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی، نیاز دارد. ماسک خاطرنشان می کند، با این حال، این رقم کمتر از نیمی از هزینه ای است که ما در حال حاضر برای اقتصاد احتراق داخلی هزینه می کنیم. در مجموع، او پیش بینی می کند که ما به کمتر از 0.2 درصد از مساحت زمین برای ایجاد ظرفیت تولید خورشیدی و بادی لازم نیاز داریم.

ماسک اعلام کرد: «همه خودروها به حالت کاملاً برقی و خودکار خواهند رفت. او همچنین از برنامه های بالقوه برای برقی کردن هواپیماها و کشتی ها سخن گفت. او گفت: «همانطور که ما چگالی انرژی باتری‌ها را بهبود می‌دهیم، می‌بینید که تمام حمل‌ونقل به استثنای موشک‌ها کاملاً الکتریکی می‌شود.» جزئیات بیشتری درباره زمان و نحوه انجام این کار به اشتراک گذاشته نشد.

درو باگلینو، معاون مهندسی نیرو و انرژی تسلا، افزود: «اقتصاد انرژی پایدار در دسترس است و ما باید آن را تسریع کنیم».

پس از بیانیه افتتاحیه ماسک، لارس موراوی و فرانتس فون هولژاوزن، مدیران تسلا روی صحنه آمدند تا درباره «جهنم تولید» شرکت و چالش‌های ساخت Cybertruck از فولاد ضد زنگ صحبت کنند. با این حال، موراوی استدلال کرد که درس‌های آموخته شده از آن به تسلا کمک می‌کند تا خودروهای نسل 3 خود را کارآمدتر بسازد و این کار را در یک کارخانه بسیار کوچک‌تر انجام دهد. فون هولژاوزن با تشویق شدیدی اعلام کرد که Cybertruck اواخر امسال وارد بازار می‌شود، تاریخی بسیار نزدیک‌تر از تخمین عمومی قبلی ماسک مبنی بر اینکه تولید تا سال آینده آغاز نمی‌شود.

فون هولژاوزن گفت: متأسفانه هیچ وسیله نقلیه جدیدی در این رویداد معرفی نخواهد شد. این اعلام “در تاریخ بعدی” انجام خواهد شد.

این شرکت ویدیوی جدیدی را منتشر کرد که در آن ربات تسلا به طور مستقل و بدون کمک یک قاب پشتیبانی راه می‌رفت، اگرچه هیچ نمایش زنده ای از آن وجود نداشت. ماسک گفت: علیرغم مشکلات پیدا کردن محرک‌ها و موتورهای مناسب برای پلت فرم ربات انسان‌نما، «ما باید محصولات واقعی را در مقیاسی به بازار عرضه کنیم که بسیار سریع‌تر از هر کس دیگری مفید باشد».

او همچنین انتظار دارد روبات‌های این شرکت آنقدر موفق شوند که به زودی شاهد روزی باشیم که تعداد آنها از انسان‌ها بیشتر شود. او افزود: «من فکر می‌کنم ممکن است از نسبت یک به یک روبات‌ها به انسان فراتر برویم». حتی مشخص نیست که اقتصاد در آن مقطع به چه معناست.

اشتراک گذاری