امروز:6 اردیبهشت 1403

کارگران گوگل در ژاپن در واکنش به اخراج های برنامه ریزی شده به اتحادیه کارگری پیوستند

ده ها کارمند گوگل ژاپن تحت اتحادیه مدیران توکیو سازماندهی شده اند. به گفته استادیار دانشگاه میجی، کن یامازاکی، که همچنین نسخه ای از اظهارات این گروه را از یک کنفرانس مطبوعاتی منتشر کرد، این اولین اتحادیه کارگری در گوگل ژاپن است. ظاهراً کارمندان از ترس اینکه ممکن است ناگهانی از کار بیکار شوند، سازماندهی را انتخاب کردند، به خصوص که برخی از آنها با ویزای کاری در ژاپن هستند.

نگرانی آنها از اعلامیه غول فناوری در ماه ژانویه مبنی بر کاهش 12000 شغل – که شش درصد از کل نیروی کار شرکت است – در سراسر جهان ناشی می شود. آنها گفتند که همتایان خود در ایالات متحده تنها با یک ایمیل ارسال شده در نیمه شب از کار خاتمه دادند و کارمندان دفتر ژاپنی در چند هفته گذشته مشتاقانه منتظر سقوط تبر بودند. کارگران گفتند که در واکنش به آن اعلامیه و اخباری درباره سرنوشت کارمندان این شرکت در کشورهای دیگر به اتحادیه کارگری پیوستند.

برای اینکه اخراج در ژاپن قانونی باشد، یک شرکت باید ثابت کند که دلایل منطقی برای اخراج یک کارمند دارد. با این حال، برخی از شرکت ها بدون دلیل موجه کارمندان خود را با ادعای داشتن مشکل با کارگر اخراج می کنند. این گروه امیدوار است که پیوستن به اتحادیه از آنها در برابر خاتمه ناگهانی محافظت کند. در ایالات متحده، یکی از بخش هایی که بیشتر تحت تأثیر این کاهش مشاغل قرار گرفت، انکوباتور داخلی Area 120 این شرکت بود که روی برنامه ها و محصولات آزمایشی کار می کند. این بخش قبلاً 20 پروژه را به طور همزمان توسعه می داد، اما اکنون پس از از دست دادن اکثر افراد در تیم، این تعداد به سه پروژه کاهش یافته است.

زمانی که گوگل اعلام کرد که 12000 کارگر را رها می کند، ساندار پیچای، مدیر اجرایی، گفت که “عمیقا متاسفم” و “مسئولیت کامل تصمیماتی که [شرکت] را به اینجا رسانده را بر عهده می گیرد.” او اعتراف کرد که این غول فناوری در چند سال گذشته به شدت استخدام شد، اما گوگل “برای یک واقعیت اقتصادی متفاوت از واقعیتی که امروز با آن روبرو هستیم استخدام کرد.” بر اساس آخرین گزارش درآمد این شرکت، درآمد سه ماهه چهارم سال 2022 نسبت به سال قبل یک درصد رشد داشته است، اما درآمد خالص سه ماهه آن نسبت به سال گذشته 34 درصد کاهش یافته است.

اشتراک گذاری