امروز:10 فروردین 1403

Bluesky جایگزین توییتر جک دورسی اکنون در نسخه بتا در دسترس با دعوتنامه است

جایگزین جدید توییتر جک دورسی، Bluesky، اکنون در نسخه بتای بسته در اپ استور در دسترس است. این برنامه فقط دعوت به زودی می تواند به حوزه شلوغی از رقبای تازه نفس توییتر، از جمله Mastodon بپیوندد.

کاربران علاقه مند می توانند آدرس ایمیل خود را برای پیوستن به لیست انتظار ارسال کنند. طبق گزارش ها، اپلیکیشن Bluesky به میزان زیادی از توییتر وام گرفته است. با این حال، شامل تفاوت های جزئی مانند “چه خبر است؟” به جای “چه اتفاقی می افتد؟” همراه با فرآیند ساده ایجاد یک پست (که می تواند شامل عکس نیز باشد) با انتخاب یک دکمه به اضافه. در غیر این صورت، دارای ویژگی‌های آشنا مانند جستجو و دنبال کردن کاربران و مشاهده پست‌های آن‌ها در جدول زمانی صفحه اصلی است.

Bluesky در سال 2019 به عنوان یک پروژه جانبی با بودجه توییتر آغاز شد. دورسی، که از بنیانگذاران توییتر بود و در زمان شروع این ابتکار همچنان مدیرعامل بود، آن را جایگزینی بازتر برای یک توییتر متمرکز می‌دانست. سپس، Bluesky در سال 2021 به عنوان شرکت خود منحل شد. دورسی گفته است که معتقد است رسانه‌های اجتماعی باید عاری از کنترل شرکت‌ها یا دولت باشند و فقط نویسندگان باید قدرت حذف محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را داشته باشند. علاوه بر این، اگرچه او گفت که تصمیم توییتر برای ممنوع کردن دونالد ترامپ پس از نقش او در تحریک شورش 6 ژانویه “تصمیم درستی” بود، او همچنین نگران سابقه آن در به خطر انداختن “اینترنت آزاد و باز جهانی” بود.

این که آیا کاربران توییتر به اندازه کافی به Bluesky (یا سایر پلتفرم‌ها) فرار می‌کنند تا تفاوت قابل توجهی ایجاد کنند، یک سوال باز است. با این حال، با توجه به اینکه بسیاری از افرادی که به دنبال جایگزینی هستند، این کار را به دلیل پذیرش تیتر اصلی ایلان ماسک از چهره‌های راست افراطی و ایدئولوژی، انجام می‌دهند، ممکن است غیرمنطقی باشد که از آنها انتظار داشته باشیم که به ذهن فردی که در مورد ممنوعیت محرمانه‌ای قائل است سرازیر شوند. هر کسی به هر دلیلی

اشتراک گذاری