امروز:18 اردیبهشت 1403

پادکست‌ها به YouTube Music می‌آیند

YouTube Music در حال انتقال به پادکست است. یوتیوب نسخه‌های ویدیویی بسیاری از پادکست‌ها را میزبانی می‌کند، که برخی از آنها صدها هزار یا حتی میلیون‌ها بازدید در هر قسمت را به خود اختصاص می‌دهند. کای چوک، مدیر پادکست یوتیوب، در نشست Hot Pod در روز پنجشنبه اعلام کرد که سرویس صوتی هنوز وارد قلمرو پادکست نشده است، اما این در حال تغییر است.

یکی از سخنگویان یوتیوب به Engadget گفت: «ما به زودی شروع به آوردن اولین پادکست های صوتی و تصویری به YouTube Music برای کاربران ایالات متحده خواهیم کرد، و پادکست ها را بیشتر قابل کشف و در دسترس قرار می دهیم و مناطق بیشتری در راهند. “این کمک می کند تا پادکست هایی را که کاربران قبلاً در YouTube دوست دارند، در همه مکان هایی که می خواهند گوش کنند در دسترس قرار دهند.”


ابزارهای ایجاد پادکست به استودیوی YouTube می‌آیند و در اواخر سال جاری، این امکان برای سازندگان فراهم می‌شود که پادکست‌های صوتی را از طریق فیدهای RSS به YouTube اضافه کنند. سخنگوی پادکست گفت: «لیست‌های پخش پادکست برای ویژگی‌های پادکست فعلی و آتی در YouTube، مانند واجد شرایط بودن برای youtube.com/podcasts، نشان‌های پادکست و گنجاندن در برنامه YouTube Music واجد شرایط خواهند بود.

به گفته TechCrunch، گوش دادن به پادکست پس‌زمینه به صورت رایگان در دسترس خواهد بود. با این حال، تبلیغات وجود خواهد داشت مگر اینکه در YouTube Music مشترک شوید. همچنین به نظر می رسد که کاربران می توانند بین نسخه های ویدیویی و صوتی قسمت های پادکست جابجا شوند.

حداقل در حال حاضر، به نظر نمی رسد که یوتیوب قصد دارد با داشتن پادکست های انحصاری و/یا اورجینال، برنامه هایی مانند Spotify و Amazon را دنبال کند. اینکه آیا YouTube Music می‌تواند در Spotify و سهم اپل از بازار تأثیر بگذارد یا خیر، باید مشخص شود، اما با ترکیب پادکست‌های صوتی و تصویری با هم و بهره‌گیری از دسترسی بسیار زیاد YouTube، مطمئناً می‌تواند یک بازی برای شنوندگان ایجاد کند.

اشتراک گذاری