امروز:7 اردیبهشت 1403

Spotify در حال آزمایش لیست پخش انحصاری برای دارندگان NFT است

Spotify ممکن است با افزودن فناوری مدرن به سرویس پخش موسیقی خود کار نکند. این شرکت تأیید کرده است که در حال آزمایش ویژگی است که برای باز کردن قفل لیست‌های پخش خاص نیاز به داشتن یک NFT (توکن غیرقابل تعویض) دارد. گروه Kingship بخشی از یک پایلوت است که شامل سازمان هایی مانند Fluf، Moonbirds و Overlord نیز می شود. به نظر می‌رسد این آزمایش به کاربران اندروید در برخی کشورها محدود می‌شود، اگرچه TechCrunch خاطرنشان می‌کند که وقتی اپل در اکتبر سال گذشته از NFT محدود استفاده می‌کرد، تعجب آور نیست.

یکی از سخنگویان اسپاتیفای به Engadget می گوید که این شرکت به طور معمول آزمایش هایی را انجام می دهد. این نماینده می‌گوید که برخی منجر به بهبود محصول می‌شوند در حالی که برخی دیگر تنها به “آموزش‌های مهم” تبدیل می‌شوند. این شرکت در مورد برنامه های آتی برای آزمایشی NFT اظهار نظری نمی کند. این سرویس رویداد Stream On بعدی خود را در 8 مارس برگزار می کند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این ویژگی ظاهر شود.

این شرکت با توکن های دیجیتال غریبه نیست. بهار گذشته گالری‌های NFT را در صفحات هنرمندان آزمایش کرد و افرادی را با تجربه فنی مرتبط استخدام کرد. حرکتی مانند این به Spotify کمک می‌کند تا شراکت‌هایی را ایجاد کند که می‌تواند با قرار دادن انتخاب‌های موسیقی یک سلیقه‌ساز در پشت دیوار پرداخت، گوش دادن (و فروش NFT‌های شرکا) را تحریک کند.

با این حال، زمان مایه تاسف است. کسب‌وکارهای بلاک چین مانند FTX و Coinbase یا از اتهامات کلاهبرداری یا ادامه رکود بازار کریپتو در حال فروپاشی هستند. علاقه به NFT ها نیز در سال گذشته به شدت کاهش یافته است، تا حدی به این دلیل که دارایی ها اغلب به خوبی به فروش نمی رسند. Spotify همچنین هزینه‌های خود را کاهش می‌دهد و اخیراً اعلام کرده است که شش درصد از نیروی کار خود را اخراج خواهد کرد. این شرکت پول کمتری برای سرمایه گذاری در آزمایشات دارد و وارد بازاری تیره و تار خواهد شد.

اشتراک گذاری