امروز:8 اردیبهشت 1403

وزارت دادگستری گوگل را به حذف شواهد چت برای شکایت ضد انحصار خود متهم می کند

وزارت دادگستری (DOJ) گوگل را متهم می‌کند که به طور معمول تاریخچه‌های چت پیام‌رسانی داخلی را از بین می‌برد، که این شرکت موظف است طبق قوانین فدرال برای یک دعوی حقوقی ضد انحصار آن را حفظ کند. گوگل نه تنها با یک، بلکه با چند شکایت ضد انحصار که توسط وزارت دادگستری و گروه‌هایی از ایالت‌ها تنظیم شده است، دست و پنجه نرم می‌کند. این مورد خاص مربوط به شکایتی است که این وزارتخانه در سال 2020 برای “حفظ غیرقانونی انحصارات” در مورد جستجو و تبلیغات مرتبط با جستجو ارائه کرد.

در پرونده وزارت دادگستری، این وزارتخانه گفت که کارمندان شرکت معمولاً از چت روم داخلی خود استفاده می کنند که قرار بود هر 24 ساعت یک بار تاریخچه را حذف کند تا درباره “کسب و کار اساسی و حساس” صحبت کنند. ظاهراً این آژانس انتظار داشت که گوگل در سال 2019 تنظیمات تاریخچه چت خود را تغییر دهد، زمانی که شرکت به طور معقولی پیش‌بینی می‌کرد که دعوی قضایی را پیش‌بینی کند، اما تصمیم‌گیری را به تک تک کارمندان واگذار کرد. فقط چند نفر سابقه چت خود را مرتبط با این پرونده دانستند و تاریخچه خود را برای دادگاه حفظ کردند، و گوگل حتی پس از طرح دعوی به حذف چت های بیشتر افراد ادامه داد.

علیرغم آن، گویا گوگل به دولت گفته است که قبلاً «تحریر قانونی» برای تعلیق حذف خودکار در ابزار چت خود ایجاد کرده است. وزارت دادگستری ادعا می‌کند که ادعای این شرکت دروغ بوده است و تنها پس از اینکه به آژانس هشدار داده شد درخواستی برای تحریم ارائه خواهد کرد، حذف تاریخچه چت‌ها را واقعاً متوقف کرد. اکنون از دادگاه می‌خواهد که حکم کند که گوگل یک قانون فدرال را نقض کرده است و دستور جلسه‌ای را بدهد که تعیین کند این شرکت چگونه تحریم می‌شود. وزارت دادگستری همچنین از دادگاه می‌خواهد که به Google دستور دهد اطلاعات بیشتری در مورد شیوه‌های چت خود ارائه کند.

گوگل، با این حال، ادعاهای وزارت دادگستری را رد می کند. یک سخنگوی به وال استریت ژورنال گفت: “تیم های ما سال ها با وجدان کار کرده اند تا به سوالات و دعاوی قضایی پاسخ دهند. در واقع، ما بیش از 4 میلیون سند را تنها در این مورد و میلیون ها سند دیگر را برای تنظیم کننده ها در سراسر جهان ارائه کرده ایم.”

اشتراک گذاری