امروز:28 فروردین 1403

نحوه تشخیص برنج ایرانی ارگانیک و سالم

یکی از گونه های جدید برنج ایرانی نمونه های تراریخته و یا اصلاح ژنتیکی برنج است. برنج یکی از مهمترین محصولات کشاورزی در ایران به شمار می رود و شناخته می شود که بسیاری از افراد این محصول غذایی را در سفره های خود مصرف می نمایند. در بیشتر نقاط شمال کشور ایران برنج کشت می شود. در ادامه مقاله تفاوت برنج تراریخته و ارگانیک و تا حدودی نحوه تشخیص برنج ارگانیک را برای شما بازگو خواهیم کرد.

کشت برنج ایرانی

با توجه به مقدار زیاد سم و کود شیمیایی که برای تولید برنج استفاده می شود یکی از سخت ترین گروه های مواد غذایی برای تولید ارگانیک، برنج است. فروشگاه اینترنتی برنج ایران رایس میل ارائه دهنده محصول سالم به خریداران گرامی می باشد. در بسیاری از نقاط شمال کشور ایران برنج کشت می شود، چرا که این محصول برای رشد به رطوبت زیادی نیاز دارد.

در واقع باید بدانید که این محصول یکی از پر مصرف ترین غذاهای ایرانیان به شمار می رود که قرن های زیادی است به عنوان بهترین مواد غذایی آن را می شناسند. برنج از جمله محصولاتی می باشد که شما می توانید با استفاده از آن غذاهای متنوعی را تولید کنید. بنابراین نحوه تشخیص برنج ارگانیک را از برنج تراریخته باید تا حدودی بدانید.

اصلاح ژنتیکی برنج و تشخیص برنج ارگانیک

در سال های اخیر به دلیل پر مصرف بودن برنج یکی از شاخص ترین نمونه ها که رشد زیادی داشته اصلاح ژنتیکی برنج برده است. این برنج ها را به عنوان برنج تراریخته در بازار می شناسند و از آن به عنوان یک کالای وارداتی نام می برند. دانشمندان با روش ها و راهکارهای متنوعی این برنج را تولید کرده اند تا رشد و کشت برنج در کشور ایران افزایش پیدا کند. در صورتی که افراد قادر باشند برنج تراریخته را از نوع بهترین برنج ایرانی تشخیص دهند بدون شک آن را خریداری نمی کنند.

تاریخچه تولید اصلاح ژنتیکی برنج :

در کشاورزی به محصولاتی تراریخته می گویند که به وسیله اصلاح ژنتیکی تولید شده اند و به تولید انبوه رسیده اند. اصلاح ژنتیکی برنج هم از جمله محصولات تراریخته می باشد که بسیاری از کشاورزان این نوع برنج را کاشت می نمایند. روش های متنوعی را برای تغییر داد ژنتیک گیاه به کار برده اند تا قادر باشند رشد آن را به تولید انبوه برسانند.

در واقع باید بدانید عوامل شیمیایی در تولید این برنج ها نقش مهمی ایفا می نمایند. بنابراین بسیاری از پزشکان بیان داشته اند که شما نباید برنج تراریخته را خریداری کنید. اما نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که ممکن است شما قادر به تشخیص نمونه برنج های تراریخته از خرید برنج شمالممتاز نباشید.

تغییر ژنتیک گیاهان

امروزه بسیاری از محصولات کشاورزی را با استفاده از این روش یعنی تغییر دادن ژنتیک گیاه تولید می کنند. در کشورهای بسیار زیادی انواع این محصولات را مشاهده می کنید که به وسیله تغییر دادن ژنتیک تولید شده اند. آزمایش های زیادی روی آنها انجام شده است تا آنها را تولید کنند. شما باید به خوبی بدانید که امروزه برنج تراریخته در برخی از بازارهای برنج ایران به فروش می رسد.

در سطح قابل توجهی کشاورزان این برنج را کشت می نمایند و به دست مشتریان می دهد. محصولات تولیدی این برنج را به عنوان برنج درجه یک ایرانی هم در بازار می شناسند، چرا که تشخیص آن با دیگر برنج ها تا حدودی محال است.

روش تشخیص دادن اصلاح ژنتیکی برنج با برنج های ارگانیک :

به دلیل محبوبیت کاشت اصلاح ژنتیکی برنج و از بین رفتن اشکالات آن، بعضی از کشاورزان امروزه در شمال ایران برنج تراریخته را تولید و کشت می نمایند. عده بسیار زیادی هستند که نسبت به کاشت و پرورش این محصول معترض می باشند و آن را از نظر سلامتی برای بدن مفید نمی دانند. اما باید بدانید که بعضی از برنج های ایرانی تراریخته هستند و تاکنون اقدامی برای عدم کاشت آنها رخ نداده است. برای تشخیص دادن برنج تراریخته با بهترین برنج ایرانی راهی وجود ندارد. البته که باید بدانید طارم مولایی در ایران به عنوان برنج تراریخته شناخته می شود.

با این وجود شما بهتر است زمان خرید برنج ایرانی به خوبی شکل آن را مورد بررسی قرار دهید و دانه های آن را از نظر سلامت و پر بودن مشاهده نمایید. اگر دانه های برنج یکدست و اندازه بودند و یا اینکه درخشندگی آنها یکدست بود باید در سلامت آنها شک داشته باشید. در صورتی که شما نمی خواهید اصلاح ژنتیکی برنج و یا برنج های تراریخته را خریداری کنید باید به نزد بهترین فروشنده ای که فروش برنج ایرانی را بر عهده دارد بروید. عمده فروشان برنج که سال های زیادی است در این زمینه فعالیت می کنند می توانند بهترین و با کیفیت ترین برنج را برای خرید برنج عمده به شما پیشنهاد دهند.

قیمت برنج تراریخته و یا اصلاح ژنتیکی برنج چقدر است ؟

بسیاری از افراد با توضیحاتی که بیان نمودیم شاید بر این باور باشند که برنج تراریخته هزینه کمتری برای خریدار نسبت به خرید برنج درجه یک ایرانی داشته باشد. ولی باید بدانید این برنج ها بر اساس انواع متنوعی که دارند دارای قیمت مشابهی با برنج ممتاز شمال هستند. شما می توانید قیمت هر یک از آنها را در سایت اینترنتی فروش برنج دولت آبادی مشاهده کنید و سپس آن را از نظر هزینه ای با دیگر برنج ها مقایسه نمایید.

در واقع باید بدانید برخی از فروشندگان ممکن است هزینه بیشتری را برای خریداری برنج تراریخته از شما دریافت کنند. بنابراین باید زمان خرید برنج ایرانی به بهترین فروشنده که اعتبار دارد مراجعه کنید تا قادر باشید برنج ارگانیک را تهیه نمایید.

کلام پایانی

تشخیص برنج ارگانیک و برنج اصلاح ژنتیکی شده برای کشاورزان راحت است، اما این تشخیص برای خریداران برنج شمال و برنج ایرانی ممکن است به راحتی انجام نگیرد. قیمت برنج شمال و قیمت برنج ایرانی در مرحله اول مهم و تعیین کننده می تواند باشد. یکی دیگر از عوامل بذر برنج می باشد، برخی از برنج های اصلاح ژنتیکی شده معروف هستند و نیازی نیست که آن را تشخیص دهیم.

برای خرید برنج می توانید از فروشندگان معتبر برنج در شمال انواع ارقام برنج را بدون هیچ نگرانی تهیه کنید. خرید برنج طارم هاشمی، خرید برنج طارم محلی، راتون طارم هاشمی، راتون طارم محلی، برنج قهوه ای طارم، خرید برنج کشت دوم، خرید برنج دم سیاه، خرید برنج عطری و خرید برنج بینام جزو پیشنهاد های کارخانه برنج دولت آبادی ما به شما خریداران می باشد.

اشتراک گذاری