امروز:8 اردیبهشت 1403

Meta Verified یک سرویس تأیید پولی برای فیس بوک و اینستاگرام خواهد بود

شایعات درست بودند: شرکت مادر فیسبوک متا در حال آماده سازی برای راه اندازی اشتراک آبی مانند توییتر به نام Meta Verified است. صبح یکشنبه، مارک زاکربرگ به کانال پخش تازه راه اندازی شده خود رفت تا اخبار را به اشتراک بگذارد. او گفت که این سرویس اشتراک نشان آبی، حفاظت بیشتر از جعل هویت و دسترسی مستقیم به پشتیبانی مشتری را به کاربران می دهد. زاکربرگ گفت: «این ویژگی در مورد افزایش اعتبار و امنیت در سراسر خدمات ما است. زمانی که کاربران از طریق برنامه های این شرکت در iOS و اندروید مشترک شوند، Meta Verified ماهانه 15 دلار آمریکا هزینه خواهد داشت. در وب، جایی که کمیسیون فروشگاه برنامه اعمال نمی شود، هزینه این سرویس 12 دلار در ماه خواهد بود. اشتراک هر دو حساب اینستاگرام و فیس بوک را پوشش می دهد.


کاربران قبل از اینکه بتوانند برای Meta Verified ثبت نام کنند، باید شرایط واجد شرایط بودن خاصی را رعایت کنند. به طور خاص، این شرکت به Engadget گفت که اشتراک فقط برای کاربران 18 سال یا بالاتر در دسترس خواهد بود. متا همچنین از مشترکین بالقوه می‌خواهد که یک شناسه دولتی که با نام و عکس نمایه در حساب فیسبوک یا اینستاگرام خود مطابقت دارد، به اشتراک بگذارند. پس از تأیید، نمی‌توانید نام نمایه، نام کاربری، تاریخ تولد یا عکس خود را بدون انجام مجدد فرآیند تأیید تغییر دهید. اکانت هایی که قبل از اعلام امروز به دلیل قابل توجه بودن تایید شده اند، تایید شده باقی خواهند ماند.

در کنار مزایایی مانند نشان آبی و افزایش دید در جستجو، متا ۱۰۰ ستاره رایگان را در اختیار مشترکان تایید شده قرار می‌دهد، ارز دیجیتالی که می‌توانند از آنها برای انعام به سازندگان در فیس‌بوک استفاده کنند. این اشتراک همچنین با دسترسی به برچسب های انحصاری برای استفاده در Stories و Reels همراه است. شایعات مبنی بر اینکه متا در حال آماده شدن برای آزمایش یک سرویس تأیید پولی بود، در ابتدای فوریه زمانی که مهندس معکوس الساندرو پالوزی کشف کرد کدی که به «نشان آبی پرداخت شده» و «تأیید هویت» ارجاع می‌دهد، شروع شد. در اوایل صبح یکشنبه، مت ناوارا، مشاور رسانه‌های اجتماعی و گزارشگر سابق Next Web متوجه شد که متا یک صفحه پشتیبانی اینستاگرام با جزئیات اشتراک منتشر کرده است، اما بعداً قبل از پست اینستاگرام زاکربرگ آن را حذف کرد.

اشتراک گذاری