امروز:10 فروردین 1403

تسلا اخراج کارگران نیویورک را به تلافی فعالیت های اتحادیه رد کرد

تسلا اخراج کارمندان در تاسیسات اتوپایلوت خود در بوفالو، نیویورک را در پاسخ به کمپین جدید اتحادیه رد کرده است. چند روز پس از اینکه کارگران این مرکز نامه ای به ایلان ماسک، رئیس شرکت ارسال کردند و قصد خود را برای تشکیل اتحادیه اعلام کردند، سازمان دهندگان این کمپین، خودروساز را به اخراج غیرقانونی کارمندان خود متهم کردند. تسلا در یک پست وبلاگی، اتهام آنها را “ادعای نادرست” خواند و گفت که کسانی که رها شده اند شغل خود را به دلیل کار خود از دست داده اند.

این شرکت توضیح داد که هر شش ماه یکبار بررسی عملکرد را انجام می‌دهد و برای هر چرخه، کارگران از 1 تا 5 درجه‌بندی می‌شوند. تسلا نوشت: “این به آنها کمک می کند تا کار خود را کالیبره کنند.” ظاهراً این بررسی‌ها در همه جاهایی که تسلا تأسیساتی دارد انجام می‌شود، که جدیدترین چرخه آن از جولای 2022 تا دسامبر 2022 می‌شود. که در ماه دسامبر به مدیران گفته شد که افراد با عملکرد پایین در هفته 12 فوریه از شرکت خارج خواهند شد.

علاوه بر این، این شرکت به صراحت اعلام کرد که 4 درصد از کارکنان تیم برچسب‌زنی Autopilot به دلیل بررسی‌های ضعیف عملکردشان از کار کنار گذاشته شدند. (تسلا گفت که در گذشته متوجه شد که یکی از 27 کارمند آسیب دیده بخشی از کمپین اتحادیه است.) تسلا گفت، آنها بازخورد قبلی دریافت کردند، اما “آنها پیشرفت کافی را نشان ندادند.” اگر به خاطر داشته باشید، سازمان‌دهندگان اتحادیه در بوفالو مسئول برچسب‌گذاری داده‌های Autopilot هستند. آنها قبلاً به بلومبرگ گفته بودند که برای دستمزد و شرایط کاری بهتر که فشار تولید را کاهش می دهد می جنگند.

کارگران می‌گویند تسلا ضربه‌های کلید آن‌ها را زیر نظر می‌گیرد تا مشخص کند که چقدر برای هر کار و چند ساعت کار در روز صرف می‌کنند. بنا بر گزارش‌ها، آنها از استراحت در حمام صرف نظر کرده‌اند. اما در پاسخ تسلا، تسلا گفت که نظارت بر زمان فقط «برای محاسبه مدت زمان لازم برای برچسب‌گذاری یک تصویر» وجود دارد، بنابراین «با تأخیر در تعطیلات حمام چیزی به دست نمی‌آید». این گزارش که تسلا بر کارکنان خود فشار می‌آورد «کاملاً نادرست است». تسلا در رابطه با شکایت کارمندان مبنی بر نداشتن صدایی در شرکت هیچ اشاره ای نکرد: کارگران قبلاً گفته بودند که مذاکرات برای تشکیل اتحادیه پس از تعطیلی مدیریت یک اتاق گفتگوی داخلی که در آن می توانند شکایات خود را بیان کنند آغاز شد.

اشتراک گذاری