امروز:10 فروردین 1403

مایکروسافت از ویندوز 11 در مک های جدیدتر از طریق Parallels پشتیبانی می کند

مایکروسافت به طور رسمی روشی را برای اجرای ویندوز 11 بر روی مک های مبتنی بر ARM تأیید کرده است، اگر نه به روشی که ممکن است انتظار داشته باشید. در یک مقاله پشتیبانی جدید، این شرکت استفاده از Parallels Desktop 18 را برای اجرای نسخه‌های ARM ویندوز 11 پرو و Enterprise در مک‌های مبتنی بر M1 و M2 “مجاز” کرده است. اگر برای کار به ویندوز نیاز دارید، از نظر تئوری می توانید از ماشین مجازی استفاده کنید بدون اینکه مدیر IT خود را عصبانی کنید.

همانطور که ممکن است حدس بزنید، محدودیت هایی وجود دارد. شما نمی توانید برنامه های 32 بیتی ARM را اجرا کنید، تا حدی به این دلیل که مایکروسافت نرم افزار 32 بیتی را برای همه نسخه های ARM ویندوز منسوخ می کند. دستگاه ها کار نمی کنند مگر اینکه درایورهای ARM ویندوز 11 را داشته باشند. شما نمی توانید از چیزی که به لایه دیگری از مجازی سازی بستگی دارد، مانند برنامه های اندروید، سیستم لینوکس و Sandbox ویندوز استفاده کنید. انتظار اجرای برخی از بازی ها را نیز نداشته باشید، زیرا هر چیزی که حداقل به DirectX 12 یا OpenGL 3.3 نیاز دارد کار نخواهد کرد.

از سال 2021 امکان اجرای Windows 11 به صورت Parallels در ARM Mac وجود داشت و حتی به خوبی اجرا شد. با این حال، در آن زمان باید از پیش‌نمایش اینسایدر سیستم‌عامل استفاده می‌کردید، و مایکروسافت در آن زمان اعلام کرد که قصد ندارد از مک‌های جدید پشتیبانی کند. رویکرد تحریم شده سردردهای مربوط به مجوز را برطرف می کند و Parallels Desktop 18 اکنون به شما امکان می دهد ویندوز 11 را با کمی تلاش دانلود و نصب کنید.

همانطور که The Verge توضیح می دهد، مشخص نیست که مایکروسافت چگونه مجوزها را تغییر داده است – تا کنون، فقط نسخه های ARM ویندوز را مستقیماً به فروشندگان رایانه شخصی مجوز می داد. ما از شرکت نظر خواسته ایم. Parallels می‌گوید که می‌توانید مجوز جداگانه ویندوز 11 پرو بخرید یا فرآیند خرید معمول کارفرمای خود را طی کنید.

این کار کاربرانی را که خواهان پشتیبانی بومی ویندوز هستند، راضی نمی‌کند، مانند مک‌های مبتنی بر اینتل که بوت کمپ اپل را اجرا می‌کنند. شما عملکرد یا سازگاری را در رایانه شخصی که برای ویندوز در ARM ساخته شده است، دریافت نخواهید کرد. با این حال، ممکن است نزدیک‌ترین همکاری بین اپل و مایکروسافت باشد.

اشتراک گذاری