امروز:6 اردیبهشت 1403

مایکروسافت فروش ویندوز 10 را به عنوان بخشی از تعطیلی برنامه ریزی شده در سال 2025 متوقف می کند

طبق یک صفحه محصول که توسط The Verge مشاهده شده است، مایکروسافت به عنوان بخشی از تلاش برای کاهش پشتیبانی از Windows 10 Home و Pro، فروش را در 31 ژانویه متوقف می کند. به گفته مایکروسافت، آن تاریخ «آخرین روزی خواهد بود که دانلود ویندوز 10 برای فروش ارائه می شود». با این حال، تا زمانی که در اکتبر 2025 برای همیشه متوقف شود، به پشتیبانی از ویندوز 10 با به‌روزرسانی‌های امنیتی ادامه خواهد داد.

یکی از سخنگویان مایکروسافت به The Verge گفت: «مشتریان تا 31 ژانویه 2023 فرصت دارند ویندوز 10 هوم و ویندوز 10 پرو را از این سایت خریداری کنند. با این حال، تا زمانی که مایکروسافت خلاف آن را تأیید نکند، ممکن است ویندوز 10 همچنان در جاهای دیگر از سایر خرده فروشان و OEM ها ارائه شود.

ویندوز 10 برای اولین بار در سال 2015 راه اندازی شد و دقیقا 10 سال بعد متوقف خواهد شد. این شرکت تاریخ پایان را در ژوئن 2021 به عنوان بخشی از “سیاست چرخه حیات مدرن” خود، درست قبل از راه‌اندازی ویندوز 11 اعلام کرد. سیستم‌عامل به طور کلی بررسی‌های خوبی دریافت کرد و با ورود با موفقیت روبرو شد – تا حدی به این دلیل که جایگزین ویندوز 8 شد. ، که به گرمی مورد استقبال قرار نگرفت.

در همین حال، ویندوز 11 با استقبال قابل قبولی همراه شد، با تشویق برای پولیش و تشویق برای محدودیت های عجیب و غریب ارتقا. حداقل سیستم مورد نیاز بلافاصله پس از راه اندازی کاهش یافت، اما طبق گزارش های اخیر، مهاجرت از ویندوز 10 همچنان کند بوده است.

اشتراک گذاری