امروز:6 اردیبهشت 1403

اپل iOS 16.3 را با پشتیبانی از کلیدهای امنیتی فیزیکی منتشر کرد

اپل امروز با انتشار به روز رسانی نرم افزاری 16.3 خود امنیت iOS را افزایش داد. برای اولین بار، کاربران iOS می توانند از کلیدهای امنیتی فیزیکی برای احراز هویت دو مرحله ای (2FA) Apple ID خود استفاده کنند. این اقدام جدید که سال گذشته توسط این شرکت اعلام شد، یک لایه حفاظتی برای کسانی که با تهدیدات امنیتی غیرعادی روبرو هستند – افرادی مانند افراد مشهور، روزنامه نگاران و کارمندان دولت – اضافه می کند.

پشتیبانی از کلید فیزیکی باید به جلوگیری از کلاهبرداری های فیشینگ کمک کند، که می تواند کاربران را فریب دهد تا به نفوذگر اجازه دسترسی از طریق 2FA را بدهد. استفاده از دستگاهی مانند YubiKey به این معنی است که فقط کسانی که به کلید فیزیکی دسترسی دارند می توانند وارد حساب شما شوند. اگرچه برخی از کلیدهای امنیتی به پورت لایتنینگ آیفون وصل می شوند، اما بیشتر آنها از USB استفاده می کنند. با این حال، کلیدهای NFC و بلوتوث باید با آیفون کار کنند و می‌توانید یک USB را به آداپتور دوربین لایتنینگ به USB 3 اپل وصل کنید.

iOS 16.3 همچنین شامل به‌روزرسانی‌هایی برای کنترل‌های Emergency SOS است. همچنان می‌توانید با نگه داشتن دکمه‌های روشن/خاموش و افزایش صدا با خدمات اضطراری تماس بگیرید، اما اکنون تا زمانی که آنها را رها نکنید، با 911 تماس نمی‌گیرد. این به شما امکان می دهد قبل از اطلاع رسانی به خدمات اضطراری لغو کنید.

این به‌روزرسانی همچنین رفع باگ‌هایی را برای مشکلاتی مانند عدم نمایش ضربه‌ها بر روی بردهای اشتراک‌گذاری شده در برنامه Freeform، ظاهر شدن خطوط افقی در iPhone 14 Pro Max پس از بیدار شدن و اشکالی که ویجت صفحه قفل صفحه اصلی را از نمایش وضعیت برنامه Home جلوگیری می‌کند، اضافه می‌کند. در نهایت، پشتیبانی از نسل دوم هوم پاد جدید را اضافه می کند.

اگر صاحب یک دستگاه سازگار هستید، می‌توانید با رفتن به تنظیمات > عمومی > به‌روزرسانی نرم‌افزار، به‌روزرسانی را نصب کنید.

اشتراک گذاری