امروز:13 اردیبهشت 1403

هدست واقعیت مختلط اپل می تواند دارای آواتارهای تمام بدن FaceTime باشد

انتظار می رود اپل در ماه های آینده هدست واقعیت ترکیبی مورد انتظار خود را معرفی کند. این دستگاه چندین سال است که کار می‌کند و این اولین دسته محصول جدید اپل از زمان اپل واچ است که در سال 2015 معرفی شد. جزئیات زیادی درباره این دستگاه از طریق شایعات منتشر شده است. اگرچه بسیاری از اطلاعات موجود در آخرین قطعه وی در مورد این هدست قبلا گزارش شده است، مارک گورمن از بلومبرگ جزئیات بیشتری را در مورد انتظارات از این محصول، که ممکن است Reality Pro نامیده می شود، فاش کرده است.

گفته می شود که این یک دستگاه مستقل با رابطی شبیه به رابط آیفون و آیپد و گزینه پین کردن ویجت ها به صفحه اصلی است. همچنین، ممکن است به عنوان یک نمایشگر خارجی برای مک متصل استفاده شود. بر اساس این گزارش، همراه با دستورات صوتی Siri، گزینه ای برای استفاده از صفحه کلید مک، آیفون یا آی پد برای وارد کردن متن در سیستم عامل به اصطلاح “xrOS” وجود خواهد داشت. اعتقاد بر این است که اپل در حال کار روی راهی است که کاربران بتوانند مانند بسیاری از فیلم‌های علمی تخیلی با دستان خود در هوا تایپ کنند، اما این گزینه احتمالاً در هنگام عرضه هدست در دسترس نخواهد بود.

انتظار می رود که ویژگی های ردیابی سلامت و گزینه ای برای نصب برنامه های شخص ثالث وجود داشته باشد. گفته می‌شود که ویدیوی واقعیت مجازی در کانون توجه قرار دارد و این شرکت از محتوای Apple TV+ پشتیبانی می‌کند. اعتقاد بر این است که اپل مذاکراتی با دیزنی، دالبی و سایر شرکای رسانه ای در رابطه با محتوای VR داشته است و گزینه تماشای ویدیو در صفحه های مجازی در محیط هایی مانند فضا یا صحرا وجود خواهد داشت. اگر کاربران بخواهند به طور کامل غوطه ور شوند، ممکن است نیاز به استفاده از AirPods یا سایر هدفون های پشتیبانی شده برای صدای فضایی داشته باشند. بازی ممکن است جنبه مهمی از دستگاه نیز باشد.

نکته کلیدی فروش این هدست می تواند رویکرد اپل به ردیابی دست و چشم باشد. اعتقاد بر این است که این دستگاه دارای سنسورهایی خواهد بود که می تواند چشم کاربران را دنبال کند و چندین دوربین خارجی که می تواند حرکات دست را نظارت کند. بر اساس این گزارش، ایده این است که کاربران می توانند با نگاه کردن به یک آیتم (مانند نماد یا دکمه برنامه) آن را انتخاب کنند و سپس انگشت شست و اشاره خود را برای انجام آن عمل فشار دهند. اگر این رویکرد همانطور که انتظار می رود کار کند، پوشندگان نیازی به استفاده از کنترلرهای دستی ندارند – هدست های رقیب معمولاً به آن نیاز دارند. در همین حال، هدست ممکن است صفحه‌ای در جلو داشته باشد که می‌تواند چشم‌های کاربر را نشان دهد، که ممکن است برای برخی کمی آزاردهنده باشد.

انتظار می‌رود این دستگاه از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پشتیبانی کند و قابلیت جابه‌جایی بین دو حالت را با استفاده از یک تاج دیجیتال شبیه به ساعت داشته باشد. آخرین هدست متا، Quest Pro، قابلیت عبور تمام رنگی را برای استفاده AR ارائه می دهد و انتظار می رود که اپل نیز عملکرد مشابهی را ارائه دهد.

اپل ممکن است کاربرانی را که نیاز به عینک طبی دارند در نظر داشته باشد. بسیاری از عینک‌گذاران استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را ناراحت می‌دانند. با این حال، ادعا می‌شود که اپل لنزهای سفارشی را ارائه می‌کند که در محفظه هدست قرار می‌گیرند، که می‌تواند استفاده از آن را راحت‌تر کند.

یکی از جنبه های جالب این هدست که به نظر می رسد قبلاً گزارش نشده است این است که چگونه تماس های یک به یک FaceTime را انجام می دهد. قبلاً اعتقاد بر این بود که سایر افراد در تماس به عنوان یک نماد یا Memoji نمایش داده می شوند. این احتمال هنوز برای تماس های گروهی وجود دارد. برای چت های یک به یک که در آن هر دو شرکت کننده از Reality Pro استفاده می کنند، این گزارش نشان می دهد که FaceTime نسخه های واقعی از چهره و بدن آنها را ارائه می دهد. محدودیت‌های پردازش ظاهراً از در دسترس بودن این ویژگی برای تماس‌های گروهی جلوگیری می‌کند. شرکت‌های دیگر، مانند متا، معمولاً کاربران را به شیوه‌ای کارتونی‌تر ارائه می‌کنند (و هنوز پاها را شامل نمی‌شوند).

هر یک از این ویژگی ها ممکن است هنوز تغییر کند زیرا ماه ها تا عرضه هدست به بازار فاصله دارد. با این حال، اعتقاد بر این است که Reality Pro از چیپست M2 قدرت می گیرد. انتظار می رود تراشه دوم به نام “Reality Processor” برای مدیریت گرافیک و تجربیات واقعیت ترکیبی باشد.

در حالی که سایر سازندگان هدست معمولا بدنه پلاستیکی را انتخاب می کنند، اعتقاد بر این است که اپل Reality Pro را با استفاده از آلومینیوم، شیشه و بالشتک هایی با ظاهری مشابه هدفون AirPods Max می سازد. با این حال، انتظار نمی رود باتری در دستگاه تعبیه شود. به گفته گورمن، باتری در یک بسته خارجی خواهد بود که از طریق کابل به هدست متصل می شود و در جیب کاربر قرار می گیرد. این و یک فن خنک کننده می تواند به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد هدست کمک کند، اما می تواند منجر به عدم تعادل وزن شود. گفته می شود عمر باتری حدود دو ساعت است.

اپل ممکن است این دستگاه را در بهار امسال – قبل از کنفرانس جهانی توسعه دهندگان امسال در ژوئن – معرفی کند و آن را در پاییز امسال عرضه کند. با این حال، قیمت ممکن است بسیاری از کسانی را که ممکن است در غیر این صورت به Reality Pro علاقه مند باشند، از بین ببرد. مدت ها پیش بینی می شد که این هدست با قیمتی در حدود 3000 دلار به فروش برسد. این دو برابر بیشتر از Quest Pro است.

این یک قمار برای اپل است زیرا به سمت بازار جدیدی حرکت می کند که هنوز استقبال گسترده ای را ندیده است. این گزارش حاکی از آن است که اپل انتظار دارد حدود 1 میلیون عدد بدر سال اول به فروش برساند و شرکت حتی پیش بینی می کند که نسخه اول Reality Pro سودی نخواهد داشت. گفته می‌شود نسخه دیگری که حدود 1500 دلار قیمت دارد در راه است، اگرچه ممکن است تا اواخر سال 2024 یا اوایل سال 2025 وارد بازار نشود.

اشتراک گذاری