امروز:4 اردیبهشت 1403

مایکروسافت AltspaceVR را در 10 مارس تعطیل خواهد کرد

مایکروسافت در حال محدود کردن جاه‌طلبی‌های فراواژه خود است. در یک پست وبلاگی که توسط VentureBeat (از طریق The Verge) مشاهده شد، این شرکت اعلام کرد که AltspaceVR، پلتفرم واقعیت مجازی اجتماعی را که این شرکت در سال 2017 خریداری کرد، در 10 مارس 2023 تعطیل خواهد کرد. مایکروسافت این تصمیم را به تمایل به تمرکز روی Mesh نسبت داد. ، پلتفرم واقعیت ترکیبی که این شرکت در سال 2021 اعلام کرد و بعداً گفت که به Teams خواهد آمد.

مایکروسافت گفت: “ما مشتاقانه منتظر اتفاقات آینده هستیم، از جمله راه اندازی Microsoft Mesh، یک پلت فرم جدید برای اتصال و همکاری، که با فعال کردن مکان های کاری در سراسر جهان شروع می شود.” «در کوتاه مدت، ما تلاش‌های واقعیت مجازی خود را بر تجربیات محل کار متمرکز می‌کنیم، از مشتریان و شرکای اولیه‌مان یاد می‌گیریم و در کنار آن‌ها، و اطمینان می‌دهیم که پایه‌ای ارائه می‌کنیم که امنیت، اعتماد و انطباق را ممکن می‌سازد. با گذشت زمان، ما امیدواریم که به خوبی به تجربه مصرف کنندگان بپردازیم.”

اخبار تعطیلی پس از آن منتشر شد که مایکروسافت تأیید کرد که 10000 کارمند خود را تا پایان ماه مارس اخراج خواهد کرد. طبق گفته Windows Central، مایکروسافت قصد دارد کل تیم AltspaceVR را به عنوان بخشی از سازماندهی مجدد قطع کند. به گفته بلومبرگ، این شرکت همچنین تعداد کارکنان تیم هولولنز خود را کاهش داد. در سال گذشته، این بخش شاهد خروج الکس کیپمن، رئیس سابق این بخش بود که در ماه ژوئن مایکروسافت را به دلیل اتهامات سوء رفتار جنسی و توقف توافق خرید با ارتش ایالات متحده ترک کرد. در سال 2022، مایکروسافت همچنین برنامه های خود را برای دستگاه جدید هولولنز رها کرد.

اشتراک گذاری