امروز:9 اردیبهشت 1403

گوگل 12000 کارمند خود را اخراج می کند

آلفابت، مادر گوگل، حدود 12000 شغل یا حدود شش درصد از نیروی کار جهانی خود را کاهش می دهد، در ایمیلی که در سراسر شرکت برای کارمندان ارسال شد، نوشت. ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت، گفت که برای کارگرانی که رها خواهند شد “عمیقا متاسفم” و “تصمیم دشواری است که ما را برای آینده آماده کنیم.” اخراج کارکنان در سطح جهانی و در کل شرکت احساس خواهد شد، و پیچای گفت که او “مسئولیت کامل تصمیماتی را که ما را به اینجا رسانده است” بر عهده می گیرد.

آلفابت طی چند سال گذشته در یک دوره “رشد چشمگیر” استخدام شد، اما پیچای گفت که “ما برای یک واقعیت اقتصادی متفاوت از واقعیتی که امروز با آن روبرو هستیم استخدام کردیم.” طی چند هفته گذشته مایکروسافت، آمازون، متا و سایرین به دلیل شرایط اقتصادی، مشاغلی به همان اندازه دردناک و چشمگیر کاهش دادند.

گوگل آخرین شرکتی است که اخراج کارکنان را اجرا می کند، تا حدی به لطف بخش تبلیغات قدرتمند و محاسبات ابری خود. با این حال، شرکت شاهد کاهش 27 درصدی سود در سه ماهه گذشته نسبت به سال قبل بود و پیچای گفت که آلفابت باید هزینه ها و استخدام را کاهش دهد. به گزارش بلومبرگ، با این حال، فعالان و تحلیلگران خواستار کاهش تهاجمی تر شدند و اشاره کردند که تعداد کارکنان این شرکت از سال 2017 تا 20 درصد افزایش یافته است.

پیچای گفت که کارمندان در طول دوره اطلاع رسانی کامل حداقل 60 روز حقوق خواهند گرفت. آلفابت همچنین بسته های پایان خدمت را ارائه می دهد که از 16 هفته حقوق به اضافه دو هفته برای هر سال اضافی در Google شروع می شود “و حداقل 16 هفته واگذاری GSU را تسریع می بخشد.” همچنین پاداش های 2022 و زمان تعطیلات باقی مانده را پرداخت می کند، در حالی که 6 ماه مراقبت های بهداشتی، خدمات کاریابی، و “حمایت مهاجرت برای افراد آسیب دیده” ارائه می دهد.

تنها طی دو هفته گذشته، مایکروسافت، آمازون و متا به ترتیب 10000، 18000 و 11000 کارمند خود را اخراج کردند. گوگل اخیراً سایر هزینه ها را نیز کاهش داده است، Stadia را تعطیل کرده، نسل بعدی لپ تاپ های پیکسل بوک را لغو کرده است. این شرکت قصد دارد به شدت بر روی هوش مصنوعی تمرکز کند و می گوید “آماده شدن برای به اشتراک گذاشتن برخی از تجربیات کاملاً جدید برای کاربران، توسعه دهندگان و مشاغل است.”

اشتراک گذاری