امروز:5 اردیبهشت 1403

ایلان ماسک از دادگاه می خواهد که محاکمه سهامداران تسلا را به دلیل تعصب احتمالی هیئت منصفه به تگزاس منتقل کند

ایلان ماسک از یک قاضی فدرال خواسته است تا محاکمه سهامداران تسلا را به خارج از سانفرانسیسکو منتقل کند. به گفته آسوشیتدپرس، الکس اسپیرو، وکیل شخصی میلیاردر، این درخواست را اواخر روز جمعه، کمتر از دو هفته قبل از شروع دادگاه در 17 ژانویه، ارائه کرد. تیم حقوقی ماسک استدلال می کند که “بخش قابل توجهی” از هیئت منصفه بالقوه در سانفرانسیسکو احتمالاً به دلیل پوشش رسانه ای اخیر در انتقاد از اقدامات وی در توییتر و اخراج های ظاهراً بی پایان در شرکت، نسبت به ماسک تعصب دارند. ماسک درخواست کرده است که آزمایشی را به تگزاس منتقل کند، جایی که از اواخر سال 2021 مقر تسلا است.

این دعوای دسته جمعی شامل اظهارات “کاذب و گمراه کننده” است که ماسک در سال 2018 گفت که در نظر دارد تسلا را با قیمت 420 دلار به ازای هر سهم خصوصی کند. توئیت ماسک که اکنون بدنام “تامین بودجه” است، میلیاردر را با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده دچار مشکل کرد و در نهایت منجر به تسویه حساب 40 میلیون دلاری با این آژانس شد. سهامداران دخیل در این شکایت در بهار گذشته زمانی که قاضی فدرال ادوارد چن به این نتیجه رسید که ماسک “بی پروا اظهارات را با آگاهی از نادرستی آنها بیان کرده است، به پیروزی دست یافتند.” محاکمه آتی مشخص خواهد کرد که آیا توییت ماسک بر قیمت سهام خودروساز تأثیر گذاشته است یا خیر و آیا او باید برای خسارات احتمالی پاسخگو باشد یا خیر.

نیکلاس پوریت، یکی از وکلای سهامداران تسلا، به آسوشیتدپرس گفت: «نگرانی ماسک بی‌اساس است و درخواست او بی‌اساس است». “منطقه شمالی کالیفرنیا محل مناسبی برای این دعوا است و بیش از چهار سال است که به طور فعال در آن دعوا شده است.” روز شنبه، قاضی چن به دو طرف گفت که درخواست ماسک را در 13 ژانویه خواهد شنید.

اشتراک گذاری