امروز:1 اردیبهشت 1403

هدست واقعیت ترکیبی اپل که مدت‌ها شایعه شده بود، سرانجام می‌تواند در بهار امسال رونمایی شود

پس از سال ها توسعه، هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اپل که مدت ها شایعه شده بود، تقریبا آماده است. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، این شرکت قصد دارد این دستگاه را در بهار امسال پیش از کنفرانس سالانه WWDC خود در ژوئن معرفی کند. به نشانه این که بالاخره رونمایی در افق است، ظاهرا اپل این هدست را با تعداد معدودی از توسعه دهندگان نرم افزاری برجسته به اشتراک گذاشته است و به آنها نگاهی اولیه به نرم افزار جدید “xrOS” خود می دهد. پس از معرفی “Reality Pro” در بهار، گورمن انتظار دارد اپل این دستگاه را در پاییز عرضه کند.

سرعت نهایی برای بیرون آوردن هدست روی بقیه محصولات 2023 اپل تأثیر خواهد گذاشت. از نظر نرم‌افزاری، نسخه بعدی سیستم عامل iOS این شرکت احتمالاً با «تغییرات اساسی کمتر از برنامه‌ریزی اولیه» عرضه می‌شود، زیرا اپل مهندسان نرم‌افزار را به تیم xrOS اختصاص داده است. گورمن می افزاید: «همین امر در مورد macOS 14 نیز صدق می کند. برنامه های سخت افزاری اپل حتی کمتر هیجان انگیز هستند. این شرکت هیچ به‌روزرسانی «از توجه» را برای آی‌پد، اپل واچ و خطوط صوتی برنامه‌ریزی نکرده است. گورمن می‌گوید مدل‌های جدید آی‌پد پرو با نمایشگرهای OLED در راه هستند، اما احتمالاً تا سال 2024 وارد بازار نخواهند شد. او هشدار می‌دهد که اپل سیلیکون مک‌پرو آینده «یک ناامیدی دیگر» خواهد بود. طبق گزارش ها، دسکتاپ آتی از طراحی مشابه مدل قبلی خود در سال 2019 برخوردار خواهد بود و به دلیل معماری چیپست های سری M اپل، نمی توانید رم کامپیوتر را به تنهایی ارتقا دهید.

تنها نقاط روشن در یک برنامه زمانی کسل کننده می تواند یک مک بوک ایر جدید 15 اینچی و آیفون 15 باشد. از میان دومی، گورمن می گوید که کل خط آیفون 15 دارای ویژگی جدید جزیره دینامیک اپل و شارژ USB-C خواهد بود. مدل‌های Pro همچنین دارای قاب‌های تیتانیومی جدید و دکمه‌های ولوم لمسی خواهند بود.

اشتراک گذاری