امروز:6 اردیبهشت 1403

NLRB می گوید تسلا قانون را نقض کرده و به کارمندان گفته است که در مورد حقوق صحبت نکنند

هیئت ملی روابط کار تسلا را به نقض قانون کار با منع کارمندان در اورلاندو، فلوریدا از صحبت در مورد مسائل محل کار متهم کرده است. به گزارش بلومبرگ، مدیر منطقه ای تامپا NLRB در ماه سپتامبر علیه این خودروساز به دلیل نقض قانون شکایت کرد، زیرا به کارمندان گفته بود در مورد حقوق خود با افراد دیگر صحبت نکنند و در مورد اخراج کارمند دیگری صحبت نکنند. علاوه بر این، بر اساس پرونده‌ای که سازمان خبری از طریق درخواست قانون آزادی اطلاعات به دست آورده است، طبق گزارش‌ها، مدیریت تسلا به کارمندان گفته است که درباره شرایط کاری خود از مدیران سطوح بالاتر شکایت نکنند.

تسلا در سال‌های گذشته با چندین شکایت از سوی NLRB روبرو بوده است. در سال 2021، آژانس دریافت که این خودروساز با اخراج یک فعال اتحادیه و تهدید به مزایای کارگران، قوانین کار ایالات متحده را نقض کرده است. NLRB به شرکت دستور داد تا ریچارد اورتیز، فعال اتحادیه را مجدداً استخدام کند و تمام موارد اشاره به اقدامات انضباطی را از پرونده های او حذف کند. همچنین به ایلان ماسک، رئیس تسلا دستور داد که توییتی را حذف کند که در آن دادگاه تهدیدی است مبنی بر اینکه کارمندان در صورت پیوستن به اتحادیه، گزینه‌های سهام شرکت را کنار می‌گذارند. توییت مورد بحث هنوز زنده است و تسلا در حال اعتراض به حکم NLRB در دادگاه است.

یک سخنگوی آژانس به بلومبرگ گفت که یک قاضی به شکایت مدیر منطقه ای تامپا در ماه فوریه رسیدگی خواهد کرد. همانطور که این نشریه اشاره می‌کند، شرکت‌ها همچنان می‌توانند درباره تصمیم قضات آژانس به اعضای NLRB در واشنگتن و سپس به دادگاه فدرال اعتراض کنند، بنابراین هر اقدام اصلاحی ممکن است سال‌ها طول بکشد.

اشتراک گذاری