امروز:6 اردیبهشت 1403

توییتر برای هزاران کاربر از دسترس خارج شد

بسیاری پیشنهاد کردند که این اتفاق بیفتد، و اکنون چنین شده است: توییتر از کار افتاد. بر اساس نظراتی که در DownDetector منتشر شد، هزاران کاربر توییتر گزارش دادند که در عصر روز 28 دسامبر برای دسترسی به این وب سایت مشکل داشتند. بر اساس گزارش های مردمی، قطعی برق درست قبل از ساعت 19 به وقت شرقی آغاز شد و در حدود ساعت 19:44 به اوج خود رسید و پس از حدود دو ساعت به طور کامل بازگشت. به نظر می‌رسد که افراد در دسترسی به خود وب‌سایت مشکلات بیشتری داشتند – تنها بخشی از آنها در بارگیری شبکه اجتماعی از طریق برنامه‌های آن با مشکل مواجه بودند.

به گزارش گاردین، کاربرانی که نمی‌توانستند به وب‌سایت دسترسی پیدا کنند، با پیامی مواجه شدند که روی آن نوشته شده بود: «مشکلی پیش آمد، اما نگران نباشید – تقصیر شما نیست». ایلان ماسک پاسخ داد که برای بارگذاری شبکه اجتماعی مشکلی ندارد، اما خاطرنشان کرد که تغییرات “سرور پشتیبان قابل توجه” در همان زمان ایجاد شده است که باعث می شود سرویس “سریع تر” شود.

در شب کریسمس، ماسک فاش کرد که یکی از رک‌های سرور حساس‌تر توییتر را قطع کرده است، اما این شبکه اجتماعی همچنان فعال است. او توییتر را به مبلغ 44 میلیارد دلار در ماه اکتبر، ماه‌ها پس از شروع خرید و تلاش برای خروج از معامله، خریداری کرد. شرکت حدود نیمی از نیروی کار و هزاران پیمانکار را از آن زمان اخراج کرده بود، و یکی از کارمندان سابق به واشنگتن پست در نوامبر گفت که آنها از شش سیستم حیاتی می‌شناختند که «دیگر مهندس ندارند».

ایسیک ماتر، مدیر تحقیقات سرویس نظارت بر اینترنت NetBlocks، به نیویورک تایمز گفت که “مشکلات توییتر در چندین کشور به نمایش گذاشته شده و گسترده است.” Mater همچنین گفت که “API پلتفرم تحت تاثیر قرار گرفته است که به برنامه تلفن همراه و همچنین بسیاری از جنبه های سایت دسکتاپ خدمت می کند.”

اشتراک گذاری