امروز:10 فروردین 1403

کنگره تلاش می کند تا TikTok را در دستگاه های دولتی به عنوان بخشی از هزینه 1.7 تریلیون دلاری ممنوع کند

پس از تایید سنا در هفته گذشته، قانون No TikTok در دستگاه های دولتی به لطف لایحه 1.7 تریلیون دلاری هزینه ای که قانونگذاران فدرال در اوایل صبح سه شنبه رونمایی کردند، می تواند به قانون تبدیل شود. علاوه بر تخصیص بودجه بیشتر برای اوکراین و تخصیص 40 میلیارد دلار برای تلاش‌های بازیابی بلایای طبیعی در سراسر ایالات متحده، این لایحه 4155 صفحه‌ای شامل مقرراتی است که استفاده از TikTok را در تلفن‌های دولتی و سایر دستگاه‌ها ممنوع می‌کند.

در حالی که برخی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه برای ممنوعیت TikTok در سراسر کشور تلاش می‌کنند، این لایحه هزینه‌ها از ممنوعیت استفاده دولتی از TikTok متوقف می‌شود. در صورت تصویب، این قانون به اداره خدمات عمومی و دفتر مدیریت و بودجه دستور می‌دهد تا دستورالعمل‌هایی برای کارکنان سازمان‌های اجرایی برای حذف TikTok از دستگاه‌های دولتی تا اواسط فوریه ایجاد کنند. پیش نویس قانون به کارکنان کنگره و مقامات منتخب اجازه می دهد تا به استفاده از این برنامه ادامه دهند. همچنین استثناهایی را برای مأموران و مقامات مجری قانون در نظر گرفته است.

بروک اوبروتر، سخنگوی TikTok، به Engadget گفت: «ما از اینکه کنگره برای ممنوع کردن TikTok در دستگاه‌های دولتی ناامید شدیم – یک حرکت سیاسی که هیچ کاری برای پیشبرد منافع امنیت ملی انجام نمی‌دهد – به جای تشویق دولت به پایان بررسی امنیت ملی خود.

“توافق تحت بررسی [کمیته سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده] به طور معناداری به هرگونه نگرانی امنیتی که در سطح فدرال و ایالتی مطرح شده است رسیدگی خواهد کرد. این طرح ها تحت نظارت آژانس های امنیت ملی عالی کشورمان تهیه شده اند. – برنامه‌هایی که به خوبی در حال انجام آن‌ها هستیم – برای امنیت بیشتر پلتفرم خود در ایالات متحده، و ما همچنان به قانون‌گذاران در مورد آنها توضیح می‌دهیم.”

این ممنوعیت پیشنهادی پس از آن صورت گرفت که حداقل 11 ایالت، از جمله جورجیا و داکوتای جنوبی، TikTok را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کردند. نگرانی‌های سیاسی در مورد TikTok در اوایل این ماه پس از اینکه کریس رای، مدیر FBI گفت چین می‌تواند از این برنامه برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران استفاده کند، به اوج خود رسید. TikTok سعی کرده این نگرانی ها را برطرف کند. از ژوئن، این برنامه مسیریابی تمام ترافیک داخلی را از طریق سرورهای Oracle در ایالات متحده آغاز کرد. در همان زمان، TikTok و شرکت مادر ByteDance متعهد شدند که داده‌های کاربران ایالات متحده را از سرورهای داده خودشان در ایالات متحده و سنگاپور حذف کنند.

اشتراک گذاری