امروز:31 فروردین 1403

مووانو با حلقه هوشمند Evie که «برای زنان» طراحی شده است، با Oura مقابله می کند

شرکت بهداشتی Movano اولین حلقه هوشمند خود به نام Evie را که برای سلامتی، تناسب اندام و ردیابی چرخه دوره ماهانه طراحی شده است، معرفی کرد. به نظر رقیبی برای جدیدترین حلقه هوشمند Oura و سایر پوشیدنی‌های ردیابی سلامتی است، اگرچه این شرکت می‌گوید “به طور منحصر به فرد برای زنان طراحی شده است.” مووانو قصد دارد هفته آینده در نمایشگاه CES 2023 نگاه دقیق تری را ارائه دهد.

این انگشتر اولین بار در نمایشگاه CES 2022 بدون نام و طراحی مشابه ظاهر شد، اما مووانو از آن زمان روی قیمت و سایر عوامل تغییر مسیر داده است. این حلقه زمانی در سال 2023 به جای استفاده از مدل اشتراکی همانطور که سال گذشته گفته شد، با قیمت یک بار زیر 300 دلار (هنوز تاریخ یا قیمت دقیقی وجود ندارد) به فروش خواهد رسید.

این بسیاری از معیارهای سلامتی را ارائه می دهد که در حلقه و پوشیدنی های اورا از اپل و دیگران دیده می شود. این می تواند ضربان قلب، اکسیژن خون، تغییرات دمای پوست، مراحل، کالری، خواب، ردیابی پریود و تخمک گذاری و موارد دیگر را اندازه گیری کند. این شرکت قول داده است که استفاده کنندگان می توانند از کارشناسان بهداشتی در داخل برنامه مشاوره دریافت کنند و استانداردهای تولید دستگاه های پزشکی را برآورده کند.

جان ماستروتارو، مدیرعامل مووانو گفت: «به عنوان یک دستگاه پزشکی، Evie فراتر از وضعیت موجود سایر پوشیدنی‌های موجود در بازار خواهد بود. “ما داده های بیومتریک درجه پزشکی و بینش را در یک پوشیدنی راحت و معاصر گرد هم می آوریم.”

با قابلیت اندازه گیری مراحل، کالری سوزانده شده و فعالیت های خاص، Evie می تواند به عنوان ردیاب تناسب اندام نیز مورد استفاده قرار گیرد. مووانو در بیانیه مطبوعاتی نوشت، با این حال، هدف اصلی آن ارائه تصویری از سلامت کلی است، “تبدیل داده های بیومتریک به بینش های عملی”.

این شرکت همچنین در هنگام انتقال داده ها به ابر یا ارائه دهندگان سلامت، امنیت و حفظ حریم خصوصی را وعده می دهد. در حال حاضر به دنبال مجوز بسیار مهم FDA است که تاریخ انتشار را تعیین می کند. اگر این مدت زمان زیادی طول بکشد، ممکن است در ابتدا به عنوان یک دستگاه سلامتی وارد بازار شود. حلقه هوشمند Evie برای شروع فقط در ایالات متحده عرضه می شود، اما ممکن است بعداً به بازارهای دیگر بیاید – هفته آینده در CES 2023 بیشتر در مورد آن بیاموزیم.

اشتراک گذاری