امروز:1 اردیبهشت 1403

ال‌جی ماژول دوربین گوشی هوشمند کوچک‌تر را با زوم تله فوتو اپتیکال واقعی معرفی می‌کند

ممکن است ال‌جی دیگر گوشی‌های هوشمند تولید نکند، اما همچنان در حال ساخت قطعات برای آنهاست. بازوی LG Innotek این شرکت به تازگی از ماژول دوربین زوم اپتیکال واقعی به سبک پریسکوپ با برد تله فوتو 4 تا 9 برابر رونمایی کرده است. این به دوربین های گوشی های هوشمند اجازه می دهد تا کیفیت تصویر را در کل محدوده زوم حفظ کنند، در حالی که به طور بالقوه اندازه و تعداد ماژول های مورد نیاز را کاهش می دهند.

سامسونگ یک ماژول دوربین مشابه، همچنین به عنوان لنز “تاشده” با زوم چهار برابری که اولین بار در گوشی هوشمند گلکسی اس 20 اولترا استفاده شد، توسعه داد. LG Innotek نسخه قبلی ماژول زوم خود را برای گوشی هوشمند Xperia 1 IV در اختیار سونی قرار داد.

اکثر دوربین های گوشی های هوشمند از تنظیمات زوم هیبریدی استفاده می کنند که زوم دیجیتال و چندین ماژول دوربین را ترکیب می کند. محدوده‌های زوم خاصی (معمولاً 2x، 3x، 10x، و غیره) از دوربین‌های جداگانه استفاده می‌کنند، با زوم دیجیتال برای پر کردن بین آن‌ها (2.5x، 4.5x، و غیره). در نتیجه، وضوح سنسور و در نتیجه جزئیات را می توان به طور قابل توجهی کاهش داد.

با این حال، “دوربین زوم اپتیکال” ال‌جی دارای یک محرک بزرگ‌نمایی با اجزای متحرک است، مشابه آنچه در یک لنز زوم در دوربین‌های بدون آینه یا DSLR دیده‌اید. به گفته ال‌جی، این دستگاه به سرعت و با دقت تا میکرومتر کار می‌کند و در عین حال باعث صرفه‌جویی در عمر باتری می‌شود. همچنین دارای تثبیت کننده تصویر اپتیکال داخلی برای کاهش تاری است، چیزی که می تواند برای لنزهای تله فوتو که حرکات دست را بزرگ می کنند مشکل ساز باشد. (iFixit دقیقاً نحوه کار این ماژول‌ها را در اینجا نشان می‌دهد.)

با نصب ماژول، یک سنسور وضوح کامل را در کل محدوده زوم 4 تا 9 برابر حفظ می کند و جزئیات بیشتری را در عکس های تله فوتو ارائه می دهد. LG همچنین ضخامت ماژول را کاهش داد تا اندازه برآمدگی دوربین را کاهش دهد.

این شرکت با کوالکام همکاری کرد تا این فناوری را در پلتفرم موبایل جدید اسنپدراگون 8 نسل 2 ادغام کند. “این تنظیم سفارشی تصویر را برای اپتیک ها بهبود می بخشد، که شامل فوکوس خودکار، نوردهی خودکار، تعادل خودکار سفیدی، تصحیح سایه لنز و موارد دیگر می شود. کاربران می توانند به سرعت فوکوس کنند. و عکس ها و فیلم ها خیره کننده خواهند بود. کیفیت تصویر، ال جی نوشت.

ماژول جدید در گوشی‌های هوشمند معرفی‌شده در نمایشگاه CES 2023 از 3 ژانویه ظاهر می‌شود. ال جی هیچ برند یا مدلی را فاش نکرده است، اما تعدادی گوشی هوشمند به زودی با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه می شوند که به طور بالقوه می توانند از آن استفاده کنند. اینها شامل سری OnePlus 11، Xiaomi 13، Motorola X40 و Oppo Find X هستند. اپل نیز یکی از مشتریان بزرگ LG Innotek است و طبق گزارش های قبلی، می تواند از ماژول زوم در سری آیفون 15 سال آینده استفاده کند.

اشتراک گذاری