امروز:8 اردیبهشت 1403

نوت پد فروتن مایکروسافت ممکن است در ویندوز 11 برگه هایی پیدا کند

مدت کوتاهی پس از ورود ویندوز 11، مایکروسافت برخی بهبودهای کلیدی را در برنامه Notepad انجام داد که از زمان ویندوز 95 تغییر چندانی نداشته است. در حال حاضر، ممکن است یک ویژگی حتی بزرگتر را معرفی کند، با قضاوت بر اساس اطلاعات فاش شده از یک مدیر ارشد محصول مایکروسافت که توسط The Verge مشاهده شده است. “Notepad در ویندوز 11 اکنون دارای تب است!” این شخص قبل از اینکه چند دقیقه بعد توییت پاک شود، در توییتر گفت.

اسکرین شات موجود در توییت، دو تب را به همراه یادداشت «محرمانه، درباره ویژگی‌ها بحث نکنید و اسکرین شات نگیرید» را نشان می‌دهد. این هشدار به وضوح نتوانست کار را انجام دهد، اما اسکرین شات نشان می دهد که برگه ها در حال آزمایش هستند و ممکن است زمانی به Windows Insiders برسد.


با توجه به اینکه همه ما چقدر به برگه ها در مرورگرهای وب وابسته هستیم، سخت است باور کنیم که آنها در سایر برنامه ها بیشتر در همه جا حاضر نیستند. مایکروسافت در اوایل سال جاری این ویژگی را به File Explorer در ویندوز 11 اضافه کرد و به کاهش پراکندگی در صفحه‌ها در هنگام جستجو یا کپی فایل‌ها کمک کرد. این شرکت چند سال پیش برگه‌های آزمایشی را برای برنامه‌های ویندوز 10 انجام داد، اما اساسا آن پروژه را رها کرد.

حداقل بگوییم Notepad یک برنامه قدیمی است که در سال 1983 برای کمک به مایکروسافت برای فروش افراد با استفاده از ماوس در MS-DOS وارد شده است. با توجه به اینکه تا حد زیادی همان ویرایشگر متن ساده ای است که دو دهه پیش بود، شگفت انگیز است که هنوز هم به همان اندازه که هست استفاده می شود. اگر از Notepad آنقدر استفاده می‌کنید که به تب‌ها نیاز دارید، کلاه من بر شما نیست – اما این ویژگی فقط یک شایعه است تا زمانی که شاهد انتشار آن در طبیعت باشیم.

اشتراک گذاری