امروز:9 فروردین 1403

اکانت @ElonJet با تاخیر 24 ساعته در محل هواپیما به توییتر باز می گردد

هفته گذشته، توییتر اکانت @ElonJet جک سوینی را که جت خصوصی ایلان ماسک را ردیابی می‌کرد، ممنوع کرد، سپس مدت کوتاهی پس از آن سیاست جدیدی را علیه اشتراک‌گذاری مکان‌های زنده معرفی کرد. TechCrunch گزارش داده است که اکنون، سوینی با یک حساب کاربری جدید به نام @ElonJetNexDay بازگشته است که هنوز هواپیمای ماسک را ردیابی می کند، اما یک تاخیر 24 ساعته به مکان اضافه می کند.

به نظر می‌رسد تلاش سوینی مطابق با قوانین جدید توییتر است، که بیان می‌کند مجاز است «اطلاعات در دسترس عموم را پس از گذشت زمان معقول به اشتراک بگذارد، به طوری که فرد دیگر در معرض آسیب فیزیکی قرار نگیرد». با این حال، این حساب تنها برای مدت کوتاهی آنلاین بوده است، بنابراین باید دید که آیا توییتر آن را به همین شکل خواهد دید یا خیر.

سوینی و حساب کاربری ElonJet@ مدتی است که در رادار ماسک بوده است. در ماه ژانویه، چند ماه قبل از اینکه ماسک قرارداد خرید توییتر را اعلام کند، به سوئینی 5000 دلار پیشنهاد کرد تا حساب کاربری را حذف کند. سوینی اورتور را رد کرد و در عوض 50000 دلار درخواست کرد. همانطور که CNBC اشاره می کند، @ElonJet بیش از نیم میلیون دنبال کننده داشت.

این ممنوعیت پس از آن صورت گرفت که ایلان ماسک گفت خودرویی که پسرش X Æ A-12 را حمل می کرد توسط یک استالکر در لس آنجلس تعقیب شد. توییتر به زودی به سوینی گفت که حساب کاربری او “قوانین توییتر را زیر پا گذاشته است”، هرچند مشخص نکرد کدام یک. ماسک بعداً گفت که “اقدامات قانونی” علیه سوینی و “سازمان هایی که از آسیب رساندن به خانواده من حمایت کردند” اتخاذ خواهد شد.

ربات ردیاب @ElonJet سوینی اکنون 67000 دنبال کننده در ماستادون دارد و جت های متعلق به ماسک و دیگران را در فیس بوک و اینستاگرام ردیابی می کند. این ممنوعیت ها بخشی از حجم زیادی از درام توئیتر پیرامون ماسک است که اخیراً در یکی از نظرسنجی های معروف توییتر ماسک به اوج خود رسید و تعداد زیادی از کاربران رای دادند که او باید از سمت مدیرعاملی توییتر کنار برود.

اشتراک گذاری