امروز:14 اردیبهشت 1403

توییتر برای مدت کوتاهی لینک ها و نام کاربری مربوط به فیس بوک، اینستاگرام و سایر رقبا را ممنوع کرد

در حالی که بسیاری از مردم روز یکشنبه برای تماشای فینال جام جهانی به توییتر روی آوردند، این شرکت خط مشی جدیدی را برای ممنوعیت “تبلیغ رایگان” وب سایت های رسانه های اجتماعی رقیب معرفی کرد. توییتر اعلام کرد که پیوندهای فیسبوک، اینستاگرام، ماستودون، تریبل، پست، نوستر و Truth Social دونالد ترامپ را از حساب‌هایی که «هدف اصلی» آنها تبلیغ محتوا در آن پلتفرم‌ها است، حذف خواهد کرد.

به کاربران گفته شد که دیگر نمی‌توانند از بیوگرافی توییتر خود برای پیوند دادن به پروفایل‌های دیگر رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنند، یا توییت‌هایی ارسال کنند که فالوورهایشان را به دنبال کردن آنها در جای دیگری دعوت کنند. علاوه بر این، این شرکت استفاده از تجمیع‌کننده‌های شخص ثالث مانند Linktree و Link.bio را محدود کرد. توییتر هشدار داد که کاربرانی که با استفاده از ابزارهای فنی مانند پنهان‌سازی URL یا روش‌های کمتر پیشرفته سعی در دور زدن خط‌مشی جدید دارند، این خط‌مشی را نقض می‌کنند.

با این حال، هنگامی که جامعه توییتر با تغییر قوانین کنار آمد، مدیر عامل آن تغییر نظر دیگری داشت. ظرف چند ساعت، توییت‌هایی که خط‌مشی جدید را اعلام می‌کرد، به‌علاوه صفحه پشتیبانی که جزئیات اجرای آن را مشخص می‌کرد، حذف شد و با نظرسنجی جایگزین شد که در آن می‌پرسید: «آیا باید خط‌مشی داشته باشیم که از ایجاد یا استفاده از حساب‌های موجود برای هدف اصلی تبلیغات جلوگیری کند. دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی؟” در زمان نگارش این مقاله، گزینه “نه” 86.9 درصد از آرا را در اختیار داشت.

قبل از حذف، صفحه پشتیبانی دو استثنا را برای قانون جدید خود مشخص کرده است. این شرکت گفت: «ما تشخیص می‌دهیم که برخی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تجربیات جایگزینی را برای توییتر فراهم می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند از این پلتفرم‌ها محتوا را در توییتر پست کنند. “به طور کلی، هر نوع ارسال متقابل به پلت فرم ما، حتی از سایت های ممنوعه ذکر شده در بالا، نقض این خط مشی نیست.” علاوه بر این، توییتر اعلام کرد که به تبلیغات پولی برای هر یک از پلتفرم‌های فهرست ممنوعه جدید خود ادامه می‌دهد.

به گفته توییتر، حساب‌هایی که خط‌مشی جدید را نقض می‌کنند، در صورتی که اولین تخلف آن‌ها باشد یا “یک حادثه جداگانه” باشد، موقتا قفل می‌شوند. این شرکت ممکن است توییت های توهین آمیز را نیز حذف کرده باشد. توییتر افزود: “هر گونه تخلف بعدی منجر به تعلیق دائمی خواهد شد.” این شرکت اعلام کرد که به طور موقت حساب هایی را که لینک های متخلف را در بایوس خود اضافه می کنند قفل می کند. این سازمان افزود: «تخلفات متعدد ممکن است منجر به تعلیق دائمی شود».

توییتر بلافاصله پس از اعلام این سیاست، به سرعت اجرای آن را آغاز کرد. در ساعت 14:17 به وقت شرقی، پل گراهام، بنیانگذار شتابدهنده استارت‌آپ Y Combinator و کسی که از تصاحب ماسک حمایت کرد، گفت که به دنبال تغییر قوانین توییتر کارش تمام شده است و به بیش از 1.5 میلیون دنبال‌کننده‌اش گفت که او را در Mastodon پیدا کنند. . توییتر سپس حساب گراهام را به حالت تعلیق درآورد تا مدتی بعد آن را بازگرداند.

این سیاست پس از یک هفته آشفته دیگر در توییتر اعمال می شود. در 15 دسامبر، تعدادی از روزنامه نگاران برجسته، از جمله بن کالینز از NBC و Donnie O’Sullivan از CNN، متوجه شدند که نمی توانند به حساب های توییتر خود دسترسی داشته باشند. اکثر حساب‌ها یا درباره جک سوینی یا حساب ElonJet او صحبت می‌کردند، که به دلیل نقض خط‌مشی اخیراً اعلام‌شده شرکت علیه اشتراک‌گذاری مکان عمومی ممنوع شد. در حالی که توییتر بعداً حساب های آن خبرنگاران را بازگرداند، روز شنبه به طور ناگهانی حساب تیلور لورنز، روزنامه نگار واشنگتن پست را تعلیق کرد. در زمان تعلیق، لورنز تنها سه پست به نام خود داشت که یکی از آنها توییتی به ماسک بود که از او خواسته بود در مورد یک داستان آینده نظر دهد. یکی دیگر از پست‌های او به کانال یوتیوب او پیوند داشت، اما در آن زمان سیاست توییتر در برابر پیوند دادن به پلتفرم‌های رقیب وجود نداشت و در هیچ کجای قانون جدید خود به سرویس ویدیویی گوگل اشاره نمی‌کرد.

اشتراک گذاری