امروز:6 اردیبهشت 1403

نظرسنجی جدید ماسک: به عنوان مدیرعامل توییتر بمانم یا بروم؟

ایلان ماسک پس از اعمال یک تغییر سیاست بی‌سابقه در اوایل روز یکشنبه در توییتر از پیروانش پرسید که آیا باید از سمت مدیر اجرایی شرکت کناره‌گیری کند یا خیر. “آیا باید از سمت ریاست توییتر کنار بروم؟” او پرسید و افزود که “از نتایج این نظرسنجی تبعیت خواهد کرد.” تا زمان نگارش این مقاله، گزینه “بله” با بیش از 2 میلیون رای پیشتاز است. نظرسنجی قرار است حدود ساعت 6 صبح به وقت شرقی به پایان برسد. ماسک در توییت قبلی خود مدعی شد زمانی که توییتر تغییرات سیاستی آتی را در نظر بگیرد، رأی گیری عمومی صورت خواهد گرفت. او گفت: “عذرخواهی می کنم. دیگر تکرار نمی شود.”

آیا باید از سمت ریاست توییتر کنار بروم؟ من به نتایج این نظرسنجی پایبند خواهم بود.

— ایلان ماسک (@elonmusk) 18 دسامبر 2022
این رای گیری پس از آن صورت می گیرد که توییتر در اوایل روز یک تغییر قانون اساسی را اعلام کرد که به طور موثر کاربران را از پیوند دادن به پلتفرم های رقیب، از جمله فیس بوک، اینستاگرام، Mastodon و Truth Social دونالد ترامپ منع می کند. توییتر با خط مشی جدید خود “ترویج پلتفرم های اجتماعی جایگزین” اعلام کرد که پست هایی را که حاوی لینک هایی به آن وب سایت ها هستند حذف خواهد کرد. همچنین به کاربران در مورد تلاش برای دور زدن ممنوعیت هشدار داد و گفت که متخلفان تکراری ممکن است مشمول تعلیق دائمی شوند. در طی چند ساعت، این شرکت برای مدت کوتاهی حساب پل گراهام، بنیانگذار Y Combinator و یکی از حامیان اولیه تصاحب ماسک در توییتر را به حالت تعلیق درآورد، زیرا او از این سیاست ابراز نارضایتی کرد و به دنبال کنندگانش گفت که او را در Mastodon پیدا کنند.

شایان ذکر است که ماسک قبلاً گفته بود که قصد دارد عملیات روزانه توییتر را به شخص دیگری واگذار کند. در واقع او این تعهد را با سوگند انجام داد. او ماه گذشته در دادگاهی گفت: «من صادقانه بگویم نمی‌خواهم مدیرعامل هیچ شرکتی باشم. رای عمومی آن را تغییر نخواهد داد، اما ممکن است روحیه او را خدشه دار کند. علاوه بر این، در توییت ماسک گفته نشده این واقعیت است که او با فشار شدید سرمایه گذاران تسلا برای بازگرداندن تمرکز خود به خودروساز مواجه است. از زمان تصاحب توییتر توسط ماسک در پایان اکتبر، ارزش سهام تسلا به شدت کاهش یافته است. تنها در ماه دسامبر 22 درصد کاهش یافت. همه اینها باعث شد تا برخی از سرسخت ترین حامیان ماسک علیه میلیاردر روی بیاورند.

اشتراک گذاری