امروز:30 فروردین 1403

طبق گزارش ها، اپل در حال کار بر روی مانیتور جدید Pro Display XDR است

طرفداران اپل که از نمایشگر استودیو ناامید شده اند به زودی می توانند چند گزینه دیگر از این شرکت داشته باشند. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در حال توسعه «چند مانیتور خارجی جدید» است، از جمله به‌روزرسانی 32 اینچی Pro Display XDR خود از سال 2019. جزئیات در مورد صفحه‌های آینده پراکنده است، اما Gurman پیشنهاد می‌کند که آنها از Apple Silicon داخلی استفاده کنند. چیپست هایی مانند استودیو نمایشگر که دارای پردازنده اختصاصی A13 Bionic است. او اضافه می‌کند که Pro Display XDR به‌روزرسانی‌شده می‌تواند پس از ورود M2 Mac Pro ارسال شود (در یک لحظه بیشتر روی رایانه).

مشخص نیست که آیا لیست مانیتورهای جدید اپل می‌تواند شامل به‌روزرسانی نمایشگر استودیو باشد یا خیر. همانطور که MacRumors اشاره می کند، راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش در ماه اکتبر توییت کرد که این شرکت در حال آماده شدن برای عرضه مانیتوری با پنل مینی LED 27 اینچی در سه ماهه اول سال 2023 است. بر اساس مشخصاتی که یانگ به اشتراک گذاشت، به نظر می رسید که اپل در حال برنامه ریزی است. برای به روز رسانی استودیو نمایشگر با فناوری ProMotion آن.

Gurman همچنین به‌روزرسانی جدیدی را در مورد به‌روزرسانی M2 Mac Pro ارائه می‌کند. در ماه اکتبر، او گزارش داد که این رایانه با یک نوع اختیاری «Extreme» از چیپست M2 این شرکت عرضه می‌شود که طبق گزارش‌ها قرار بود دارای پردازنده‌ای با حداکثر 48 هسته و 256 گیگابایت حافظه باشد. از آن زمان، گورمن می گوید که اپل این برنامه ها را رها کرده است.

بر اساس ساختار قیمت فعلی اپل، نسخه M2 Extreme یک مک پرو احتمالا حداقل 10000 دلار قیمت خواهد داشت – بدون هیچ گونه ارتقای دیگری – و آن را به یک محصول فوق العاده خاص تبدیل می کند که احتمالاً ارزش هزینه های توسعه، منابع مهندسی و پهنای باند تولید را ندارد. گورمن می نویسد.

طبق گزارشات، مدل باقیمانده دارای چیپست M2 Ultra با حداکثر 24 هسته CPU، 76 هسته GPU و حداقل 192 گیگابایت رم خواهد بود. علاوه بر این، گورمن می‌گوید که مک پرو جدید قابلیت توسعه‌پذیری مدل فعلی، از جمله گزینه اضافه کردن حافظه بیشتر را حفظ می‌کند. جالب است که ببینیم اپل چگونه چنین قابلیت ارتقاء را ارائه می دهد زیرا تراشه های فعلی این شرکت دارای رم لحیم شده هستند.

اپل قرار بود دو سال پس از عرضه اولین تراشه M1 خود، انتقال کامپیوترهای خود به Apple Silicon را به پایان برساند. به گفته Gurman، تغییرات در ویژگی‌ها و تغییر در برنامه‌های تولید اپل از جمله دلایلی است که باعث می‌شود این شرکت اینقدر طول بکشد تا یک مک پرو جدید را معرفی کند. با ممانعت از هرگونه تاخیر اضافی، مدل جدید احتمالا در سال آینده وارد بازار خواهد شد، اگرچه گورمن در مورد جدول زمانی خاصی صحبت نکرد.

اشتراک گذاری