امروز:5 اردیبهشت 1403

گوگل، اپل و موزیلا با هم متحد می شوند تا معیار بهتری برای مرورگر بسازند

گوگل، اپل و موزیلا در حال همکاری بر روی یک معیار بهتر مرورگر وب هستند. سرعت سنج 3 یک “تلاش مشترک بین صنعت” از سوی سازندگان کروم، سافاری و فایرفاکس برای ایجاد مدل جدیدی است که بینش شرکت ها را برای اندازه گیری پاسخگویی متعادل می کند.

سه شرکتی که ابزاری را می سازند که اثربخشی محصولات رقیب آنها را ارزیابی می کند مانند دستور العملی برای فاجعه به نظر می رسد. با این حال، سیاست حاکمیتی سرعت سنج شامل یک سیستم رضایت است که بر اساس پیامدهای احتمالی متفاوت است. به عنوان مثال، تغییرات مهم نیاز به تایید دو شرکت دیگر دارد، در حالی که “تغییرات غیر پیش پا افتاده” به رضایت یکی از دو طرف دیگر نیاز دارد. در همین حال، “تغییرات بی اهمیت” می تواند توسط یک بازبین از هر یک از سه سازنده مرورگر سبز شود. هدف این سیاست این است که «تیم کاری باید بتواند به سرعت برای اکثر تغییرات، با سطح بالاتری از فرآیند و اجماع مورد انتظار بر اساس تأثیر تغییر حرکت کند.»


این پروژه از Speedometer 2 پیروی می کند، معیار فعلی که توسط تیم WebKit اپل توسعه یافته است. کروم، سافاری و فایرفاکس سه مورد از چهار مرورگر پرکاربرد امروزی هستند. مرورگر چهارم، مایکروسافت اج، موتور خود را اجرا نمی کند، در عوض به کرومیوم منبع باز گوگل با موتورهای Blink و V8 متکی است.

پروژه Speedometer 3 هنوز در مراحل اولیه خود است و صفحه GitHub آن هشدار می دهد که “در حال توسعه فعال است و ناپایدار است.” این گروه ها استفاده از سرعت سنج 2.1 را تا زمانی که توسعه بیشتر می شود توصیه می کنند، اگرچه هنوز نمی دانیم که سرعت سنج 3 چه زمانی آماده می شود.

اشتراک گذاری