امروز:17 اردیبهشت 1403

توییتر حساب های روزنامه نگاران تعلیق شده و Mastodon را بازگرداند

توییتر از طریق حساب ایمنی خود اعلام کرده است که “چندین سیاست را شناسایی کرده است که تعلیق دائمی آن اقدامی نامتناسب برای نقض قوانین توییتر است.” این توییت ادامه داد که این وب سایت قبلاً شروع به بازگرداندن حساب هایی کرده است که به دلیل نقض این قوانین به حالت تعلیق درآمده بودند، و در ماه آینده هر هفته تعلیق های بیشتری را لغو خواهد کرد. توییتر خط‌مشی‌هایی را که درباره آن صحبت می‌کند و اینکه کدام حساب‌ها بازگردانده می‌شوند، مشخص نکرده است. اما پس از بررسی، حساب‌های مستودون و روزنامه‌نگارانی که اخیراً به دلیل قوانین جدید داکسینگ وب‌سایت مسدود شده‌اند، دوباره فعال شده‌اند.

برای اینکه بفهمیم چه اتفاقی افتاده، باید چند روز به عقب برگردیم. این وب‌سایت در هفته گذشته چندین حساب کاربری را ممنوع کرد، از جمله @ElonJet، حسابی که پروازهای جت خصوصی ایلان ماسک را با استفاده از داده‌های در دسترس عموم ردیابی می‌کرد. حساب‌های دیگری که هواپیماهای سازمان‌های دولتی و افراد سرشناس را نیز ردیابی می‌کردند، ممنوع شدند.

ماسک در حساب کاربری خود اعلام کرد که هر حسابی “اطلاعات موقعیت مکانی بی‌درنگ هر کسی را به حالت تعلیق در می‌آورد.” او در ادامه توئیت خود گفت که خودرویی که فرزندش را حمل می‌کرد «توسط یک تعقیب‌کننده دیوانه تعقیب شد» و او علیه جک سوینی، دانشجوی کالج که @ElonJet را اداره می‌کرد، و «سازمان‌هایی که از آسیب رساندن به [او حمایت می‌کردند» اقدام قانونی کرد. ] خانواده.” از زمان نگارش این مقاله، حساب @ElonJet همچنان به حالت تعلیق درآمده است.


مدت کوتاهی پس از آن، توییتر همچنین حساب شبکه اجتماعی رقیب خود Mastodon را با انتشار لینکی به حساب کاربری که جت ماسک را در سرویس خود ردیابی می کند، تعلیق کرد. شایان ذکر است که به نظر می رسد توییتر چند روز قبل از این اتفاق شروع به پرچم گذاری پست های حاوی کلمه “Mastodon” به عنوان “محتوای حساس” کرده است. همچنین کاربران قادر به ارسال لینک به سرورهای Mastodon نیستند.

علاوه بر ماستودون، توییتر حساب‌های چندین روزنامه‌نگار را که در مورد ایلان ماسک و خود شبکه اجتماعی گزارش می‌دهند، تعلیق کرد. اکثر آنها در مورد سوئینی صحبت کردند یا به نوعی به @ElonJet لینک دادند و بر اساس پاسخ های ماسک به سوالات مربوط به این رویداد، روزنامه نگاران به دلیل قوانین جدید Doxxing توییتر تعلیق شدند. یکی از روزنامه‌نگاران ممنوع‌شده، درو هارول، روزنامه‌نگار واشنگتن پست، تصویری از توییتی را منتشر کرد که وب‌سایت آن را به‌خاطر doxxing پرچم‌گذاری کرده بود: این گزارشی درباره تعلیق Mastodon به دلیل توییت کردن پیوندی به حساب ElonJet خود سرویس آن بود.

پس از تعلیق روزنامه‌نگاران، ماسک نظرسنجی را منتشر کرد و از مردم پرسید که آیا باید حساب‌های کاربرانی را که مکان دقیق او را به‌صورت بلادرنگ «اکنون» یا «در 7 روز» ارسال کرده‌اند، بازگرداند. گزینه “اکنون” برنده شد و ماسک قول داد که آن حساب ها بازیابی شوند. تاکنون، توییتر حساب هارول را به همراه حساب‌های رایان مک از نیویورک تایمز، مت بایندر از Mashable، میکا لی از The Intercept و Donie O’Sullivan از CNN بازگردانده است. حساب Keith Olbermann هنوز به حالت تعلیق درآمده است و مشخص نیست که آیا توییتر تعلیق @ElonJet را در روزهای آینده لغو خواهد کرد یا خیر.

اشتراک گذاری