امروز:6 اردیبهشت 1403

جک دورسی به پرونده‌های توییتر پاسخ داد : «برنامه‌های پنهانی» وجود نداشت

جک دورسی وارد گفتمان فایل‌های توییتر شده است. دورسی با نوشتن در خبرنامه ای از نحوه انتشار فایل ها انتقاد می کند و حملات به مدیران سابق توییتر را محکوم می کند.

دورسی نوشت: “من همچنان معتقدم که هیچ نیت بد یا برنامه های پنهانی وجود نداشت و همه طبق بهترین اطلاعاتی که در آن زمان داشتیم عمل کردند.” در مورد فایل‌ها، ای کاش به سبک ویکی‌لیکس منتشر می‌شدند، با چشم‌ها و تفسیرهای بیشتری که باید در نظر گرفت. چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد … فقط چیزهای زیادی برای یادگیری است.”

این پاسخ اولین باری است که مدیر عامل سابق به جزئیات «فایل‌های توییتر» می‌پردازد. افشای برخی از مذاکرات داخلی شرکت در مورد تصمیمات بحث برانگیز، مانند تعلیق دونالد ترامپ و مدیریت توییتر با یک داستان نیویورک پست در مورد لپ تاپ هانتر بایدن، به تفصیل شرح داده می شود. با این حال، «فایل‌ها» تنها در دسترس تعداد معدودی از افراد قرار گرفته‌اند که تنها بخش‌هایی از پیام‌ها، ایمیل‌ها و اسکرین‌شات‌های Slack را از ابزارهای داخلی توییتر منتشر کرده‌اند. اسناد اصلی به طور گسترده منتشر نشده و یا در اختیار سایر رسانه ها قرار نگرفته است.

قابل ذکر است، دورسی همچنین به آزار و اذیت مداوم مدیران سابق توییتر پرداخت. او نوشت: «حملات فعلی به همکاران سابق من می‌تواند خطرناک باشد و چیزی را حل نمی‌کند. «اگر می‌خواهی سرزنش کنی، آن را متوجه من و اعمالم یا فقدان آن کن». سی‌ان‌ان روز دوشنبه گزارش داد که یوئل راث، رئیس سابق Trust & Safety توییتر، پس از افزایش تهدیدات خشونت‌آمیز علیه او، «از خانه‌اش گریخته است».

جالب اینجاست که دورسی در پست طولانی خود نامی از ماسک نمی‌برد. دورسی یک بار گفته بود که “ایلان راه حل منحصر به فردی است که من به آن اعتماد دارم” برای توییتر، اگرچه مشخص نیست که آیا او هنوز هم چنین احساسی دارد یا خیر. دورسی، که ایمیل شخصی او در قسمت اصلی فایل‌های توییتر منتشر شده بود، در پاسخ به این سوال که آیا بر این بیانیه می‌ایستد یا خیر، پاسخی نداد.

مانند دیگر اظهارات اخیر دورسی، او همچنین ایده های زیادی در مورد اینکه چگونه باید تعدیل محتوا کار کند – به اشتراک می گذارد – یعنی اینکه الگوریتم ها باید به نفع “یک سیستم متمرکز” استفاده شوند – و امیدوار است برای یک “پروتکل باز” که بتواند “رسانه های اجتماعی را ایجاد کند”. بخش بومی اینترنت.» و او فاش کرد که قصد دارد به عنوان بخشی از تلاش برای تامین مالی شرکت‌هایی که روی چنین پروتکل‌هایی کار می‌کنند، سالانه یک میلیون دلار به اپلیکیشن پیام‌رسان Signal بدهد.

اشتراک گذاری