امروز:10 فروردین 1403

اپل و اریکسون در جنگ چند ساله بر سر حق ثبت اختراع سلولی، اتش بس را اعلام کردند.

اپل در حال پایان دادن به نبرد دیگری بر سر پتنت های بی سیم است. سازنده آیفون و اریکسون قرارداد مجوزی منعقد کرده اند که تمام اختلافات حقوقی بین دو شرکت از جمله دعاوی مدنی و شکایت کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده را حل و فصل می کند. در حالی که شرایط دقیق هنوز در دست نیست، این پیمان چند ساله شامل مجوز متقابل برای فناوری سلولی «استاندارد ضروری» و همچنین سایر حقوق ثبت اختراع است.

غول های فناوری سابقه طولانی در مبارزه بر سر فناوری سلولی دارند. اپل در سال 2015 از اریکسون شکایت کرد تا شرایط مطلوب تری برای پتنت های LTE دریافت کند، اما اریکسون با شکایت خود پاسخ داد که ادعا می کند آیفون و آی پد ایده های ثبت اختراع آن را نقض کرده اند. این دو با توافقی هفت ساله به صلح دست یافتند. با نزدیک شدن به زمان تمدید آن توافق، خصومت بازگشت. اریکسون در اکتبر 2021 به دلیل تلاش های اپل برای کاهش نرخ حق امتیاز شکایت کرد، در حالی که اپل در دسامبر همان سال به اتهام استفاده اریکسون از تاکتیک های فشار ناعادلانه برای تمدید شکایت کرد. اریکسون در ژانویه امسال شکایت دیگری را درباره مجوزهای 5G تنظیم کرد.

ما از اپل نظر خواسته ایم. کریستینا پترسون، رئیس IP اریکسون در اعلام این معامله گفت که آتش بس به دو شرکت اجازه می دهد “روی آوردن بهترین فناوری” به جهان تمرکز کنند. اریکسون یکی از بزرگترین دارندگان پتنت بی سیم در جهان است، و گفت که توافق اپل به افزایش درآمد مجوز آن برای سه ماهه چهارم به 532 میلیون دلار یا بیشتر کمک می کند.

زمان ممکن است قابل توجه باشد. طبق گزارش‌ها، اپل در حال توسعه مودم‌های آیفون 5G برای جایگزینی تراشه‌های کوالکام است، زیرا بیشتر تجارت مودم اینتل را خریداری کرده و حتی تلاش‌های نه چندان ظریفی را برای استخدام در حیاط خلوت کوالکام آغاز کرده است. آتش‌بس اریکسون ممکن است به روشن کردن مسیر برای آن مودم‌ها با کاهش احتمال خرابی‌های قانونی در مورد هر چیزی که اپل می‌سازد کمک کند. و زمان ممکن است کمبود داشته باشد – شایعات منتشر شده است مبنی بر اینکه اپل می تواند تا سال 2023 از قطعات خود استفاده کند.

اشتراک گذاری