امروز:1 اردیبهشت 1403

متا به دلیل جمع آوری داده های مالی از وب سایت های مالیاتی با شکایت قضایی روبرو است

گروهی از شاکیان ناشناس که در سال 2020 مالیات خود را به صورت آنلاین با استفاده از H&R Block ثبت کردند، از متا شکایت کردند و این شرکت را به نقض اعتماد و حریم خصوصی کاربران متهم کردند. اگر به خاطر داشته باشید، تحقیقات اخیر Markup نشان داد که H&R Block به همراه سایر وب‌سایت‌های معروف پرونده مالیاتی مانند TaxAct و TaxSlayer، اطلاعات مالی حساس کاربران را از طریق ابزار ردیابی پیکسل خود به Meta ارسال می‌کنند.

Pixel قطعه کدی است که شرکت‌ها می‌توانند در وب‌سایت‌های خود تعبیه کنند تا بتوانند فعالیت‌های بازدیدکنندگان را ردیابی کنند و کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام را برای هدف قرار دادن با تبلیغات شناسایی کنند. ظاهراً، وب‌سایت‌های آمادگی مالیاتی مذکور اطلاعات شخصی مانند داده‌های درآمد، وضعیت پرونده، مبالغ بازپرداخت و کمک هزینه تحصیلی افراد تحت تکفل را از طریق آن کد به Meta مخابره می‌کردند. سرویس‌های تشکیل پرونده مالیاتی قبلاً تنظیمات Pixel خود را تغییر داده بودند تا ارسال اطلاعات متوقف شود یا در زمان انتشار گزارش Markup نحوه استفاده از Pixel را مجدداً ارزیابی کرده بودند.

در بیانیه‌ای که هنگام انتشار این خبر برای Engadget ارسال شد، متا گفت که تبلیغ‌کنندگان از اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی منع شده‌اند و از یک سیستم خودکار استفاده می‌کند که می‌تواند محتوای حساس ارسال شده از طریق Pixel را فیلتر کند. شاکیان در شکایت خود (PDF، با حسن نیت از The Markup) اذعان کردند که متا از کسب‌وکارهایی که از Pixel استفاده می‌کنند می‌خواهد قبل از ارائه هرگونه اطلاعات به شرکت، «حقوق قانونی برای جمع‌آوری، استفاده و اشتراک‌گذاری» داده‌های کاربر را داشته باشند. با این حال، شاکیان استدلال می‌کنند که متا هیچ تلاشی برای اجرای این قانون نمی‌کند و در عوض بر یک «سیستم افتخار شکسته» تکیه می‌کند که منجر به «نقض‌های مکرر و مستند» شده است.

به گزارش The Markup، این دعوی حقوقی به دنبال وضعیت اقدام دسته جمعی برای افرادی است که از خدمات آماده سازی مالیاتی ذکر شده در گزارش این نشریه استفاده کرده اند. با این حال، خود سرویس ها به عنوان متهمان این پرونده نامی برده نشدند.

اشتراک گذاری