امروز:7 اردیبهشت 1403

سوالات آیین نامه رانندگی + قوانین تست آیین نامه رانندگی در ایران و آلمان !

چکیده : در این مقاله به بررسی سوالات آیین نامه و تست آیین نامه و شرایط گفتن گواهینامه رانندگی در ایران و آلمان می پردازیم .

در این مقاله استرس امتحان آیین نامه و سوالات آیین نامه رانندگی را بررسی می کنیم و سپس راه کار های بسیار مناسبی برای شما ارائه می دهیم و در کل به بررسی شرایط گواهینامه رانندگی و هزینه ها و راه های قبولی در آزمون شهری و تئوری می پردازیم . 

پس در صورتی که می خواهید برای شرکت در آزمون آیین نامه رانندگی آماده و شوید و یا در کل می خواهید به آموزشگاه رانندگی برای ثبت نام مراجعه کنید اما مراحل را نمی دانید این مقاله برای شما می تواند مفید باید و همینطور در ادامه در مورد قوانین گرفتن گواهینامه رانندگی در کشور آلمان و همینطور شرایط آن با شما صحبت خواهیم کرد .

چگونه باید برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنیم  ؟

در صورتی که می خواهید برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید باید حتما دارای سن 18 سال باشید و این یعنی حتی اگر 1 روز از این سن عبور کرده باشید می توانید به راحتی برای گواهینامه رانندگی اقدام کنید اما بیایید به بررسی مراحل آن بپردازیم …

شما بعد از مراجعه به آموزشگاه رانندگی باید هزینه ای معادل 2.000.000 الی 2.500.000 تومان بپردازید و این یعنی شروع ماجرا , سپس باید برای انجام تست گروه خونی و تاییدیه پزشکی به آدرس هایی که آموزشگاه به شما می دهد بروید . البته در این اینجا مبلغ و هزینه آموزشگاه را می توانید بعد از تاییدیه پزشکی پرداخت کنید و سپس باید کتاب آیین نامه رانندگی را از آموزشگاه خریداری کنید .

در اینجا دیگر شما آماده اید تا به کلاس های آموزشگاه مراجعه کنید در این حال شما باید در تمامی جلسات حضور داشته باشید و نباید غیبت کنید سپس یک استاد راهنمایی و رانندگی که بازنشسته هم هست و باید حتما افسر راهنمایی و رانندگی باشد به شما تمامی قوانین تابلو ها و راه ها  و رانندگی را می آموزد البته شما باید در این کلاس نکات فنی را هم بیاموزید . سپس باید خود را برای امتحان آیین نامه رانندگی آماده کنید .


آزمون آیین نامه رانندگی چیست ؟!

در این آزمون 30 تست وجود دارد و شما برای پاسخ دادن به این تست ها فقط 20 دقیقه وقت دارید در این صورت است که اگر فقط 4 سوال را اشتباه پاسخ داده باشید هم می توانید قبول شوید در غیر این صورت شما مردود شده و باید هفته بعد به کلاس های آموزش رانندگی مجددا برای آزمون آیین نامه رانندگی مراجعه کنید و رسما 1 هفته زمان گرفتن گواهینامه رانندگی برای شما به عقب می افتد . 

اما سوال دقیقا همینجاست که چگونه باید قبول شد ؟ ببینید شما در کل برای قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی دو راه دارید یا باید کتاب را با آن حجم بسیار زیادش بخوانید و تمرین کنید که در نتیجه قبول خواهید شد و یا می توانید سوالات آیین نامه و نمونه سوالات آیین نامه را دانلود کنید و پس از خواندن کامل کتاب آیین نامه رانندگی با آنها به خوبی تمرین کنید در این شرایط است که شما می توانید به راحتی در آزمون آیین نامه رانندگی قبول شوید .

دوستان توجه داشته باشید در صورتی که شما نتوانید در آزمون آیین نامه رانندگی قبول شوید بدون شک هفته ها گرفتن گواهینامه رانندگی برای شما به تعویق می افتد . خب بیایید برویم به سراغ مورد بعدی …

آزمون عملی رانندگی به چه صورت است ؟

در صورتی که می خواهید برای آزمون عملی رانندگی آماده شوید باید بدانید حتما بهتر است به خوبی تمرین رانندگی کنید البته آموزشگاه رانندگی برای شما مربی تعیین می کند اما شما باید در صورتی که رانندگی را به خوبی یاد نگرفتید درخواست مربی کنید دوباره تا بتوانید به رانندگی و قوانین رانندگی به خوبی مسلط شوید . 

اما دقیقا آزمون شهری و یا عملی به چه صورت است ؟ در صورتی که شما بخواهید در آزمون عملی رانندگی قبول شوید باید حتما موارد بسیار زیادی را بدانید و این یعنی هم قوانین رانندگی را بلد باشید و هم تابلو ها را به خوبی بشناسید در این صورت است که شما می توانید در این آزمون قبول شوید .

اما سختی های زیادی هم دارد . برای مثال وقتی افسر در ماشین می نشیند درست در پشت ماشین هم 3 نفر دیگر می نشینند تا نوبت رانندگی آن ها فرا برسد و در این زمان شما استرس زیادی را متحمل می شوید و این یعنی افسر رانندگی تمامی موارد حتی استرس شما در حین رانندگی را به خوبی بررسی می کند . در این شرایط است که شما باید به خود مسلط باشید . سپس افسر رانندگی از شما می خواهد که دور بزنید . در اینجا باید حواستان باشد که بر روی خط ممتد نباشید زیرا اگر باشید بدون شک افسر شما را مردود اعلام می کند و یا از این دست قوانین که حتما باید با مربی رانندگی خود به خوبی تمرین کرده باشید .

از موارد بسیار مهم : پارک دوبل , پارک 30cm و دور دوفرمان و یک فرمان است که باید به خوبی این موارد را بلد باشید البته دنده عقب هم بسیار مهم است که باید تمرین کرده باشید …

خب بیایید ببینیم قوانین و هزینه های گرفتن گواهینامه رانندگی در آلمان به چه صورت است !

در ابتدا اجازه دهید هزینه های جریمه رانندگی در کشور آلمان را با هم بررسی کنیم :

  • هزینه جریمه رانندگی پرخاشگرانه : 100 یورو
  • هزینه رانندگی با سرعت زیادتر از حد توصیه شده : 70 یورو
  • هزینه جریمه پرتاب زباله به بیرون : 200 یورو
  • هزینه تصادفات برای مقصر : 100 یورو
  • هزینه جریمه تست الکل : 300 یورو + توقف خودرو به مدت 8 ماه + 3 ماه زندانی
  • هزینه جریمه نبستن کمربند : 40 یورو
  • هزینه جریمه خوردن خوراکی حین رانندگی : 150 یورو
  • هزینه جریمه راه ندادن به نیروهای امدادی : 3000 یورو + 2 سال حبس + ابطال گواهینامه برای 3 سال + توقف خودرو 9 ماه + پرداخت هزینه پارکینگ + بر عهده داشتن مسئولیت اتفاقی که افتاده است ( تصادف , آتش‌سوزی … )

هزینه و شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی در آلمان به شرح زیر است :

  • امتحان آیین نامه رانندگی که شامل تست‌های قوانین راهنمایی و رانندگی کشور است
  • رانندگی در شهر به مدت 15 الی 35 ساعت
  • رانندگی در تایم شبانه به مدت 5 الی 10 ساعت در شهر
  • رانندگی در اتوبان‌ها و بزرگ راه‌ها به مدت 8 ساعت
  • رانندگی در خیابان‌ها و مسیرهای شهری به مدت 5 ساعت
  • رانندگی در مسیرهای کوهستانی 20 ساعت ( در صورت درخواست برای گرفتن گواهینامه آفرود باید این مرحله هم گذرانده شود )
  • کلاس ایمنی و فنی : 5 ساعت
  • کلاس امداد شخصی : 3 ساعت
  • 8 قطعه عکس 6*4
  • آدرس دقیق محل سکونت
  • پرداخت هزینه 1500 یورویی آموزشگاه رانندگی
  • برگه آزمایش خون و سلامت بینایی
  • سلامت بدنی ( در صورت داشتن موارد خاص حتما قید می‌شود )
  • هزینه برای معلولین دارای تخفیف 80% است .

خب اما تفاوت جالب دیگری که هست این است که شما باید برای تست شهری از ماشین های بی ام دبلیو استفاده کنید و یا حتی برای یادگیری رانندگی به صورت عملی باید از ماشین هایی مانند بنز در آموزشگاه استفاده کنید و این بسیار نکته مثبتی است اما در ایران شما با پراید و یا تیبا باید رانندگی کنید و یا تست رانندگی دهید و این یک تفاوت بسیار مهم برای ماشین دوستان است .

در سوالات آیین نامه و تست رانندگی آلمان شما باید 40 تست را در 20 دقیقه پاسخ دهید که این مورد واقعا سخت است و شما باید زبان آلمانیتان به خوبی روان باشد …

در کل برای این که شما بتوانید در آزمون تئوری و شهری به خوبی موفق باشید باید بتوانید قوانین رانندگی عملی و تئوری را به خوبی بلد باشید در این صورت است که می توانید موفق شوید .

وبسایت گواهیران !

در سایت گواهیران شما می توانید تمامی قوانین رانندگی را به خوبی بررسی کنید و همینطور شما می توانید موارد فنی بسیاری از ماشین ها را به خوبی در این رسانه بررسی کنید . در این رسانه شما می توانید قوانین و هزینه های جریمه رانندگی و شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی در کشور های زیادی را مطالعه کنید و در مباحث شرکت کنید . 

در صورتی که شما به علوم مکانیک و قوانین رانندگی علاقمند هستید می توانید از سایت رانندگی گواهیران استفاده کنید .

اشتراک گذاری