امروز:6 اردیبهشت 1403

قاضی کیفرخواست علیه منگ وانژو، مدیر اجرایی هواوی را رد کرد

بیش از چهار سال پس از دستگیری او، حماسه حقوقی طولانی منگ وانژو، مدیر مالی هوآوی، این هفته به طور رسمی پایان یافت. به گزارش رویترز، روز جمعه، آن دانلی، قاضی منطقه ای ایالات متحده، کیفرخواست علیه منگ را رد کرد. مقامات کانادایی به نمایندگی از ایالات متحده، منگ را در سال 2018 به اتهام نقض تحریم های آمریکا علیه ایران دستگیر کردند. منگ که همچنین دختر رن ژنگفی، بنیانگذار و مدیر عامل هوآوی است، سه سال آینده را با تلاش برای استرداد او به ایالات متحده سپری کرد، جایی که با اتهامات کلاهبرداری بانکی و بانکی با 30 سال زندان روبرو شد. دانلی کیفرخواست را “با تعصب” رد کرد، به این معنی که وزارت دادگستری نمی تواند دوباره همان اتهامات را علیه منگ مطرح کند.

منگ قبل از اینکه سال گذشته با دادستان های ایالات متحده به توافق برسد، سه سال را در حبس خانگی گذراند. این بازداشت روابط بین ایالات متحده و چین را تیره کرد و به یک حادثه بین المللی منجر شد. چین دو کانادایی به نام‌های مایکل اسپاور و مایکل کوریگ را چند روز پس از دستگیری منگ دستگیر کرد. آنها بعداً پس از اینکه منگ با وزارت دادگستری به تعویق افتاد، آزاد شدند. به عنوان بخشی از این توافق، او اعتراف کرد که اظهارات نادرستی درباره تجارت هواوی در ایران داده است. منگ روزی که دانلی این پیمان را تایید کرد، به خانه رفت و به چین رفت.

هوآوی و شرکت های تابعه آن همچنان در ایالات متحده با اتهاماتی مواجه هستند. مهم‌تر از همه، وزارت دادگستری اخیراً اتهاماتی را علیه دو جاسوس چینی که گفته می‌شود تلاش کرده‌اند در تحقیقات جنایی در این شرکت مداخله کنند، اعلام کرد. اوایل این هفته، FCC همچنین تجهیزات نظارت تصویری و مخابراتی هواوی را در میان چند شرکت چینی دیگر ممنوع کرد. منگ در حال حاضر به عنوان رئیس دوره ای و معاون رئیس و همچنین مدیر مالی شرکت فعالیت می کند.

اشتراک گذاری