امروز:1 اردیبهشت 1403

سانفرانسیسکو درخواست پلیس برای استفاده از ربات ها به عنوان “گزینه نیروی مرگبار” را تایید کرد.

یک هفته پیش، اداره پلیس سانفرانسیسکو (SFPD) از هیئت نظارت درخواست مجوز برای استقرار ربات هایی کرد که می توانند مظنونان را تحت شرایط خاص بکشند. اکنون، این هیئت با وجود مخالفت شدید گروه های آزادی مدنی، با رای 8 در مقابل 3، این طومار را تایید کرده است. بر اساس این سیاست جدید، ربات‌ها می‌توانند «به‌عنوان یک گزینه نیروی کشنده در مواقعی که خطر از دست دادن جان اعضای عمومی یا افسران قریب‌الوقوع است و بر هر گزینه نیروی دیگری که برای SFPD وجود دارد، بیشتر باشد» استفاده می‌شود.

نیروی پلیس این شهر در حال حاضر بیش از دوازده ربات دارد که مجهز به قابلیت شناسایی ویدیویی و پخش بمب هستند. SFPD می گوید که هیچ یک از آنها اسلحه و مهمات جنگی ندارند و هیچ برنامه ای برای نصب آنها وجود ندارد. یک سخنگوی SFPD گفت، با این حال، اکنون می توان آنها را با مواد منفجره متصل “برای تماس، ناتوان کردن، یا منحرف کردن مظنونان خشونت آمیز، مسلح یا خطرناک” مستقر کرد. آنها افزودند: «روبات‌هایی که به این روش مجهز شده‌اند، تنها در شرایط شدید برای نجات یا جلوگیری از تلفات بیشتر جان بی‌گناهان مورد استفاده قرار می‌گیرند».

همانطور که NPR اشاره می کند، مقامات SF باید کاربردهای مجاز ربات ها و سایر تجهیزات نظامی خود را به دلیل قانون کالیفرنیا که امسال اجرایی شد، تعریف کنند. آرون پسکین، یکی از اعضای هیئت نظارت، خطی را به خط مشی پیش نویس اولیه SFPD اضافه کرد که می گوید: «روبات ها نباید به عنوان استفاده از زور علیه هیچ فردی استفاده شوند». اما SFPD این پیشنهاد را اصلاح کرد تا استفاده از ربات ها به عنوان “گزینه نیروی مرگبار” مجاز باشد. هیئت مدیره آن نسخه از این سیاست را با اصلاحات اضافی تأیید کرد و بیان کرد که مقامات تنها پس از اتمام تمام تاکتیک‌های نیروی جایگزین یا کاهش تنش می‌توانند از روبات‌های دارای مواد منفجره استفاده کنند. همچنین، تنها تعداد محدودی از مقامات عالی رتبه می‌توانند اجازه استفاده از ربات‌ها را به‌عنوان گزینه نیروی مرگبار بدهند.

در میان تمامی ناظران سانفرانسیسکو، تنها شامان والتون، دین پرستون و هیلاری رونن به تایید این سیاست رای منفی دادند. پرستون اجازه دادن به SFPD برای استفاده از ربات ها برای کشتن مردم را “عمیقاً ناراحت کننده” و “لحظه غم انگیز” برای شهر خواند. او در بیانیه کامل خود گفت که اعطای قدرت به پلیس برای مسلح کردن ربات های کنترل از راه دور “افراد سیاه پوست و قهوه ای را در معرض خطر نامتناسب آسیب یا مرگ قرار می دهد.” در همین حال، رافائل ماندلمن که از ابتدا از استفاده از ربات ها به عنوان یک نیروی مرگبار حمایت می کرد، از رای خود دفاع کرد و گفت که نسخه نهایی این سیاست “محدودیت های معقولی را برای استفاده از ربات ها ایجاد می کند” علیرغم “اغراق بیان شده توسط بسیاری از افراد”. مخالفت کن”

ماندلمن همچنین به Fox KTVU گفت که این غیرمسئولانه است که برای استفاده از روبات ها در موقعیت های تهدید کننده زندگی برنامه ریزی نکنیم. متیو گواریگلیا از بنیاد Electronic Frontier به این سازمان خبری گفت، با این حال، با تجهیز ربات‌ها، «[ما] بار استفاده از نیروی کشنده را از کشیدن اسلحه و کشیدن ماشه روی دکمه روی یک کنترل از راه دور کاهش خواهیم داد. کنترل.”

اشتراک گذاری