امروز:9 اردیبهشت 1403

OnePlus قول می دهد که چهار سال به روز رسانی سیستم عامل اصلی را برای برخی از تلفن های 2023 ارائه کند

OnePlus به صف فروشندگان اندروید می پیوندد که متعهد به پشتیبانی طولانی مدت هستند. برند Oppo قول داده است که چهار سال به‌روزرسانی‌های OxygenOS را برای گوشی‌های «انتخابی» که در سال ۲۰۲۳ و بعد از آن عرضه می‌شوند، ارائه کند. آنها همچنین پنج سال وصله امنیتی دریافت خواهند کرد. این شرکت اسمی از دستگاه‌ها ارائه نکرده است، اما اگر این شرکت گوشی‌های سطح بالاتری مانند سری OnePlus 11 را در اولویت قرار دهد، تعجب آور نخواهد بود.

سازنده تلفن همچنین برخی از ویژگی‌های OxygenOS 13.1 را در نیمه اول سال 2023 معرفی کرد. نرم‌افزار جدید شامل صفحه نمایش همیشه روشن اصلاح‌شده با پشتیبانی Spotify، مدیریت حافظه هدایت‌شده با هوش مصنوعی که عملکرد را افزایش می‌دهد، فضای مبتنی بر Dolby Atmos خواهد بود. صوتی (ساخته شده در کنار گوگل و دالبی)، یک فضای داده خصوصی نسل دوم و یک زبان طراحی جدید “آکوامورفیک”.

این سیاست، OnePlus را تقریباً همتراز با سامسونگ قرار می‌دهد که چهار سال ارتقای اندروید و پنج سال اصلاحات امنیتی را برای تلفن‌های پرچمدار اعلام کرده بود. گوگل شروع به ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی پنج ساله از خانواده پیکسل 6 کرد، اما نسخه‌های جدید را تنها به مدت سه سال تضمین می‌کند. اپل معمولاً پنج سال تجدید نظرهای اساسی برای آیفون‌ها ارائه می‌کند و گاهی اوقات اصلاحات امنیتی حیاتی را برای مدل‌های قدیمی‌تر منتشر می‌کند.

اگر مصمم هستید که جدیدترین ویژگی‌های نرم‌افزاری را در طول عمر عملی گوشی خود داشته باشید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد. هنوز هم برای سایر برندهای اندرویدی معمول است که به‌روزرسانی‌های کمتری ارائه کنند، و موتورولا حتی به دلیل برنامه‌ریزی اولیه تنها یک به‌روزرسانی برای خط Edge در سال 2020، انتقاداتی را به خود جلب کرد. اگرچه مانند رویکرد سامسونگ، نمی‌توانید این طول عمر را در سراسر محدوده انتظار داشته باشید – ممکن است اگر فقط می توانید یک مدل بودجه را بخرید، باید به قیمت کمتری رضایت دهید.

اشتراک گذاری