امروز:8 اردیبهشت 1403

FCC تجهیزات نظارت تصویری و مخابراتی هواوی، زد تی ای و دیگر شرکت های چینی را ممنوع می کند

سال گذشته، دولت بایدن قانون تجهیزات امن را امضا کرد که هدف آن مسدود کردن مجوزهای شبکه از چندین شرکت چینی بود که سخت افزار آنها یک تهدید امنیت ملی تلقی می شد. امروز، FCC اعلام کرد که به طور رسمی این حکم را اجرا می کند، به این معنی که برخی از تجهیزات آینده از Huawei، ZTE، Hytera، Hikvision و Dahua برای فروش در ایالات متحده مجاز نخواهند بود. تجهیزات موجود از آن شرکت‌ها، که همگی تحت «فهرست تحت پوشش FCC» فهرست شده‌اند، تحت تأثیر قانون قرار نمی‌گیرند.

جسیکا روزن وورسل، رئیس FCC، در بیانیه‌ای گفت: FCC متعهد است از امنیت ملی ما با اطمینان از اینکه تجهیزات ارتباطی غیرقابل اعتماد برای استفاده در داخل مرزهای ما مجاز نیستند، محافظت کند و ما در اینجا به کار خود ادامه می‌دهیم. این قوانین جدید بخش مهمی از اقدامات جاری ما برای محافظت از مردم آمریکا در برابر تهدیدات امنیت ملی مربوط به مخابرات است.

برای روشن بودن، FCC تمام سخت افزارهای این شرکت ها را به طور کامل مسدود نمی کند. و برای برخی مانند Hytera، Hikvision و Dahua، Rosenworcel می نویسد که به طور خاص بر تجهیزات مرتبط با “هدف امنیت عمومی، امنیت تاسیسات دولتی، نظارت فیزیکی زیرساخت های حیاتی و سایر اهداف امنیت ملی” تمرکز دارد. اگر آن شرکت‌ها بتوانند نشان دهند که آن تجهیزات را برای استفاده دولتی بازاریابی نمی‌کنند – به عنوان مثال، به جای آن مصرف‌کنندگان را هدایت می‌کنند – ممکن است بتوانند توسط FCC مجوز بگیرند.

این اقدام اخیر به دنبال سال‌ها درگیری بین ایالات متحده و شرکت‌های مرتبط با دولت‌های چین صورت می‌گیرد. این شامل قرار دادن چندین شرکت برجسته چینی، از جمله DJI، در “فهرست موجودیت” وزارت بازرگانی است که شرکت های آمریکایی را از فروش تجهیزات به آنها منع می کند. FCC همچنین خواستار کمک 5 میلیارد دلاری برای کمک به اپراتورهای آمریکایی در انجام وظیفه عظیم جایگزینی تجهیزات هواوی و ZTE است.

اشتراک گذاری