امروز:6 اردیبهشت 1403

مکاتبات کامل چارلز داروین اکنون به صورت آنلاین در دسترس است

اکنون شانس خود را دارید که بیشتر نوشته های شخصی چارلز داروین را بررسی کنید. دانشگاه کمبریج تمام مکاتبات بازمانده این دانشمند تکاملی را به صورت آنلاین منتشر کرده است، از جمله 400 نامه که یا ظاهر شده اند یا به تازگی “تفسیر مجدد” شده اند. این مجموعه قابل جستجو در حال حاضر بیش از 15000 نامه نوشته شده بین سال های 1822 و 1882 را پوشش می دهد، از زمان تأثیرگذار او در کشتی HMS Beagle تا منشا گونه ها و بازتاب های پایان زندگی.

آرشیو اینترنتی حتی ممکن است تنها راه برای دیدن تصویر کاملتر از زندگی داروین باشد. این دانشگاه خاطرنشان می‌کند که نسخه چاپی نهایی که در اوایل سال 2023 منتشر می‌شود، شامل نامه‌هایی نمی‌شود که برای رسیدن به نسخه‌های فیزیکی خیلی دیر رسیده‌اند. بسیاری از نوشته‌ها شامل پاورقی‌ها و کتاب‌شناسی برای قرار دادن گفته‌ها در متن هستند.

این آخرین دسته از مکاتبات نشان می دهد که چگونه نگرش نسبت به تکامل در طول زندگی محقق تغییر کرده است. در سال 1882، داروین مشاهده کرد که انتخاب طبیعی تا حد زیادی به عنوان یک واقعیت در میان دانشمندان جوان تثبیت شده است – این یک تضاد شدید با خصومت اولیه با منشاء گونه ها پس از انتشار اولیه آن در سال 1859 بود. نامه ها همچنین نشان می دهد که چگونه داروین هنوز ماه ها قبل از خود آزمایش می کرد مرگ.

این مانند نگه داشتن حروف فیزیکی در دستان شما نخواهد بود. با این حال، این یک نمایش کلاسیک از ارزش اینترنت برای دانشگاهیان است، نه به ذکر هر کسی که کنجکاو است. مانند سایر پروژه‌های آرشیوی، می‌توانید بدون سفر به آرشیو و پوشیدن دستکش‌های نخی، احساس تاریخ کنید.

اشتراک گذاری