امروز:31 فروردین 1403

اتحادیه اروپا تحقیقات متعدد در حال انجام در مورد شیوه های استفاده از داده TikTok را تأیید کرد

رئیس کمیسیون اروپا، شعبه اجرایی اتحادیه اروپا، تأیید کرده است که تحقیقات متعددی در مورد TikTok در حال انجام است. این تحقیقات مربوط به انتقال داده های شهروندان اتحادیه اروپا به چین و تبلیغات هدفمند برای افراد زیر سن قانونی است. محققان به دنبال اطمینان از اینکه TikTok الزامات مقررات حفاظت از داده های عمومی (GDPR) را برآورده می کند، هستند.

اورسولا فون در لیدن در نامه‌ای که توسط کمیسر ارتباطات فدرال برندان کار به اشتراک گذاشته شده است، نوشت: «روش‌های داده TikTok، از جمله در رابطه با انتقال داده‌های بین‌المللی، موضوع چندین رسیدگی در حال انجام است. این شامل تحقیقاتی توسط ایرلند [کمیسیون حفاظت از داده ها] در مورد انطباق TikTok با چندین الزامات GDPR، از جمله در مورد انتقال داده ها به چین و پردازش داده های افراد زیر سن قانونی، و طرح دعوی قضایی در دادگاه های هلند (به ویژه در مورد تبلیغات هدفمند در مورد افراد زیر سن قانونی است). و انتقال داده ها به چین).


پس از گزارش BuzzFeed News، فون در لیدن به نگرانی‌های اعضای پارلمان اروپا درباره دسترسی بالقوه مقامات دولتی چین به داده‌های TikTok شهروندان اتحادیه اروپا پاسخ داد. شیوه های داده این اپلیکیشن برای مدتی در کانون توجه اتحادیه اروپا بوده است. در اوایل سال جاری، TikTok موافقت کرد که سیاست‌های خاصی را در مورد تبلیغات و محتوای مارک‌دار به دنبال شکایتی که برنامه را به نقض قوانین مصرف‌کننده اتحادیه اروپا متهم می‌کرد، اعمال کند.

البته، TikTok به دلیل حفظ حریم خصوصی و اقدامات امنیتی خود در آن سوی اقیانوس اطلس در آب گرم بوده است. ماه گذشته، TikTok گزارش‌هایی مبنی بر برنامه‌ریزی کارکنان چینی شرکت مادر ByteDance برای ردیابی مکان برخی از شهروندان آمریکایی از طریق این برنامه را تکذیب کرد.

TikTok داده‌هایی را که از کاربران آمریکایی در اختیار دارد به مراکز داده Oracle در این کشور منتقل کرده است تا مقاماتی را که نگران استفاده احتمالی چین از این برنامه علیه شهروندان آمریکایی هستند، آرام کند. در ماه اوت، مشخص شد که اوراکل در حال بررسی سیستم‌ها و الگوریتم‌های تعدیل محتوای TikTok است تا مطمئن شود که در معرض تداخل چینی نیستند.

کار، کمیسر ارشد جمهوریخواه FCC، این ماه گفت که TikTok باید در ایالات متحده ممنوع شود. او قبلاً از اپل و گوگل خواسته بود تا TikTok را از فروشگاه های برنامه خود حذف کنند.

اشتراک گذاری