امروز:10 فروردین 1403

گوگل 392 میلیون دلار به 40 ایالت برای شکایت حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان ایالات متحده پرداخت خواهد کرد

گوگل با پرداخت 391.5 میلیون دلار برای رفع اتهامات 40 دادستان کل موافقت کرده است. آنها این شرکت را متهم کردند که کاربران را گمراه می کند تا تصور کنند ردیابی موقعیت مکانی را در تنظیمات خود غیرفعال کرده اند، اما گوگل به جمع آوری اطلاعات در مورد حرکات آنها ادامه داد. به عنوان بخشی از تسویه حساب، گوگل موافقت کرده است که از سال آینده به طور قابل توجهی اطلاعات ردیابی موقعیت مکانی و کنترل های کاربر خود را بهبود بخشد.

الن روزنبلوم، دادستان کل اورگان که همراه با شرکت نبراسکا داگ پترسون رهبری این پرونده را بر عهده داشت، در بیانیه‌ای گفت: سال‌ها است که گوگل سود را بر حریم خصوصی کاربران خود اولویت داده است. آنها حیله گر و فریبنده بوده اند. مصرف‌کنندگان فکر می‌کردند که ویژگی‌های ردیابی موقعیت مکانی خود را در Google غیرفعال کرده‌اند، اما این شرکت به ضبط مخفیانه حرکات آنها و استفاده از آن اطلاعات برای تبلیغ‌کنندگان ادامه داد.

AGs تحقیقات خود را در سال 2018 پس از گزارش آسوشیتدپرس آغاز کردند که نشان می‌داد گوگل داده‌های مکان را حتی پس از درخواست کاربران ردیابی می‌کند. این گزارش نشان می‌دهد که غیرفعال کردن تنظیمات تاریخچه موقعیت مکانی Google را از دانستن مکان کاربر باز نمی‌دارد. برخی از برنامه‌ها، مانند Maps و Search، همچنان یک عکس فوری از موقعیت مکانی خود در حساب Google خود ایجاد می‌کنند. AP خاطرنشان کرد، اگرچه حذف این داده ها از حساب Google یک فرد ممکن بود، اما انجام این کار “پر زحمت” بود.

AGs تشخیص دادند که Google حداقل از سال 2014 با گمراه کردن مشتریان در مورد شیوه های ردیابی موقعیت مکانی خود، قوانین ایالتی برای حمایت از مصرف کننده را نقض کرده است. آنها ادعا کردند که این شرکت “کاربران خود را در مورد اینکه تا چه حد می توانند ردیابی موقعیت مکانی گوگل را با تنظیم تنظیمات حساب و دستگاه خود محدود کنند، گیج کرده است.” آنها خاطرنشان کردند که این بزرگترین تسویه حساب حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان توسط ایالت های ایالات متحده است (متا، که در آن زمان با نام فیس بوک شناخته می شد، موافقت کرد برای تسویه اتهامات FTC به دلیل رسوایی کمبریج آنالیتیکا، 5 میلیارد دلار بپردازد).

طبق بیانیه مطبوعاتی دفتر اورگان AG، گوگل موافقت کرده است:

هر زمان که کاربران تنظیمات حساب مربوط به موقعیت مکانی را “روشن” یا “خاموش” کنند، اطلاعات اضافی را به کاربران نشان دهید.
اطلاعات کلیدی در مورد ردیابی موقعیت مکانی را برای کاربران اجتناب ناپذیر کنید (یعنی پنهان نباشد). و
اطلاعات دقیقی در مورد انواع داده‌های موقعیت مکانی که Google جمع‌آوری می‌کند و نحوه استفاده از آن در صفحه وب پیشرفته «فناوری‌های مکان» به کاربران ارائه دهید.
ماه گذشته، گوگل موافقت کرد که 85 میلیون دلار به آریزونا بپردازد تا شکایتی را در سال 2020 به اتهام ردیابی کاربران برای تبلیغات هدفمند حتی پس از خاموش کردن تنظیمات داده موقعیت مکانی، حل و فصل کند. این شرکت با سایر کت و شلوارهای ردیابی موقعیت مکانی ارائه شده توسط AG در واشنگتن دی سی، تگزاس، واشنگتن و ایندیانا روبرو است.

اشتراک گذاری