امروز:7 اردیبهشت 1403

طبق گزارش‌ها، آمازون در حال برنامه‌ریزی برای اخراج‌های گسترده است که می‌تواند بر هزاران کارمند تأثیر بگذارد

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، آمازون ممکن است در اوایل این هفته اخراج گسترده ای را اعلام کند. طبق گزارش‌ها، این شرکت قصد دارد حدود 10000 کارمند شرکت را اخراج کند، و کارکنان بخش دستگاه‌های مربوط به مصرف‌کننده از جمله افرادی هستند که احتمالاً تحت تأثیر این حرکت قرار می‌گیرند. آمازون تقریباً 1.5 میلیون نفر را در سراسر جهان استخدام می کند. اگر شرکت طبق گزارش‌ها با کاهش‌ها پیش برود، حدود سه درصد از نیروی کار شرکتی آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بزرگترین سازماندهی مجدد در تاریخ تقریباً 30 ساله آمازون خواهد بود.

آمازون بلافاصله به درخواست Engadget برای اظهار نظر پاسخ نداد. اخراج انبوه کارکنان یک اتفاق مکرر در بخش فناوری ایالات متحده در هفته های اخیر بوده است. در 9 نوامبر، شرکت مادر فیسبوک متا حدود 13 درصد از نیروی کار خود را کاهش داد، اقدامی که باعث شد بیش از 11000 نفر شغل خود را در این غول رسانه های اجتماعی از دست بدهند. پیش از آن، توییتر پس از اینکه ایلان ماسک دستور کاهش 50 درصدی تعداد کارکنان این شرکت را صادر کرد، نابود شد. در آخر هفته، این شرکت اکثر کارگران قراردادی خود را نیز رها کرد. شرکت های کوچکتری مانند Lyft و Snap نیز در ماه های اخیر کارمندان خود را اخراج کرده اند.

برای آمازون، اخراج‌های برنامه‌ریزی‌شده منعکس‌کننده وضعیت در حال تغییر شرکت است. به لطف اقدامات اولیه قرنطینه همه‌گیر، این غول خرده‌فروشی رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد و به سرعت استخدام شد که باعث دو برابر شدن نیروی کارش شد. با این حال، در ماه‌های اخیر، این شرکت به دلیل ترکیبی از افزایش هزینه‌ها و بازگشت خرید حضوری، رشد کندی داشته است. این شرکت اخیراً 2 میلیارد دلار ضرر کرده و استخدام در دفاتر شرکتی خود را متوقف کرده است.

اشتراک گذاری