امروز:18 اردیبهشت 1403

آخرین انتخاب کننده ربات آمازون برای انبارها از هوش مصنوعی برای شناسایی اشیا استفاده می کند

آمازون از جدیدترین ربات انبار خود رونمایی کرد. می گوید: “Sparrow اولین سیستم رباتیک در انبارهای ما است که می تواند محصولات جداگانه موجودی ما را شناسایی، انتخاب و مدیریت کند.” به گفته آمازون، این بازوی رباتیک از هوش مصنوعی و بینایی کامپیوتری برای شناسایی و مدیریت میلیون‌ها مورد استفاده می‌کند.

این شرکت می‌گوید که با استفاده از روبات‌ها در انبارهای خود، می‌تواند عملیات را با کارایی بیشتر و ایمن‌تر انجام دهد. آمازون گفت: “Sparrow وظایف تکراری را بر عهده خواهد گرفت و کارمندان ما را قادر می سازد تا زمان و انرژی خود را روی چیزهای دیگر متمرکز کنند و در عین حال ایمنی را نیز ارتقا دهند.” در عین حال، اسپارو به ما کمک می‌کند تا با خودکارسازی بخش مهمی از فرآیند تکمیل، کارایی را افزایش دهیم تا بتوانیم به ارائه برای مشتریان ادامه دهیم.» این شرکت افزود که با بکارگیری ربات ها توانسته است بیش از 700 گروه شغلی جدید ایجاد کند.

آمازون در مورد شرایط کارگران انبار، به ویژه زمانی که ربات ها درگیر هستند، دقیقاً رکورد بی نقصی ندارد. در سال 2020، نشریه افشاگری مرکز گزارش‌های تحقیقی گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد، بین سال‌های 2016 تا 2019، میزان صدمات جدی کارکنان آمازون در انبارهای خودکار 50 درصد بیشتر از مراکزی بود که از ربات‌ها استفاده نمی‌کردند.

بر اساس این گزارش، استفاده از روبات‌ها آمازون را به سمت افزایش سهمیه‌های کارگران سوق داد و آنها را ملزم به اسکن کردن 400 مورد در ساعت در حالی که قبلاً مجبور بودند 100 مورد را اسکن می‌کردند. متخصصانی که می‌گویند این شرکت از ربات‌ها برای افزایش سهمیه‌های تولید تا حدی استفاده کرده است که انسان‌ها نمی‌توانند بدون آسیب رساندن به خود این ربات‌ها را ادامه دهند.

جولای گذشته، مشخص شد که دولت ایالات متحده در حال بررسی آمازون در مورد شرایط ناامن محل کار است. اداره ایمنی و بهداشت شغلی بازرسی هایی را انجام داد که “از جمله موارد دیگر، به سرعت کار مورد نیاز آمازون برای کارمندان انبارش مرتبط بود.”

آمازون اسپارو را در میان تلاش کارگران انبار برای اتحاد محل کار خود، جایی که ربات ها در برخی موارد وظایف خود را بر عهده می گیرند، نشان داد. در ماه مارس، کارگران مرکز اجرای JFK8 در استاتن آیلند به اتحادیه‌سازی رأی دادند و اولین انبار آمازون شد که این کار را انجام داد. این شرکت نتیجه انتخابات را به چالش کشیده است. اخیراً، کارگران یک انبار آلبانی، نیویورک، پس از اینکه آمازون کمپین ضد اتحادیه ای را به راه انداخت، به اتحادیه سازی رای منفی دادند.

اشتراک گذاری