امروز:13 اردیبهشت 1403

تسلا کانکتور شارژ اختصاصی خود را به عنوان استاندارد جدید آمریکای شمالی ارائه می کند

وقتی نوبت به شارژ EV شما در ایالات متحده، کانادا و مکزیک می رسد، تنها دو نوع اتصال دهنده موجود با یکدیگر سازگار نیستند. تسلا کانکتور اختصاصی خود را دارد که در دفاع از شرکت زمانی توسعه یافت که تسلا هنوز تنها بازی EV در شهر بود. همه افراد دیگر از استاندارد فعلی آمریکای شمالی، سیستم شارژ ترکیبی (CCS) استفاده می کنند. تسلا ظاهرا امیدوار است که بتواند این پویایی را تغییر دهد و روز جمعه اعلام کرد که “طراحی کانکتور EV ما را به روی جهان باز می کند.”

تسلا در حال انتشار مشخصات و طرح های تولیدی خود برای این کانکتور است که آن را به عنوان استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS) تغییر نام می دهد، به این امید که شبکه های شارژ مانند Electrify America و Chargepoint سخت افزار این شرکت را در ایستگاه های خود بگنجانند. تسلا استدلال می‌کند که NACS شامل «بدون قطعات متحرک، نصف اندازه و دو برابر قدرتمندتر» است.

این شرکت تاکید می‌کند که این شبکه‌ها باید از فناوری آن استفاده کنند، زیرا «وسایل نقلیه NACS از CCS دو به یک بیشتر است و شبکه سوپرشارژ تسلا 60 درصد بیشتر از مجموع همه شبکه‌های مجهز به CCS پست‌های NACS دارد». منظورم این است که مطمئناً، اما این به نوعی نادیده گرفتن این است که این اعداد نتیجه مستقیم برتری چند ساله تسلا در رقابت خود در ورود به بازار است، پیشتازی در بازار که به سرعت در حال کاهش است زیرا برندهای معروف این صنعت مانند GM، Honda در حال کاهش است. و آئودی به سمت برقی‌سازی حرکت می‌کند و سازندگان چینی مانند BYD بر فضای خودروهای الکتریکی در بزرگترین بازار آسیا تسلط دارند.

تسلا ادعا می‌کند که «اپراتورهای شبکه در حال حاضر برنامه‌هایی برای استفاده از NACS در شارژرهای خود دارند» بدون اینکه مشخص کند کدام شبکه‌ها و در چه مقیاسی این کار را انجام می‌دهند. این شرکت “منتظر خودروهای برقی آینده است که از طراحی NACS و شارژ در شبکه‌های سوپرشارژ و شارژ مقصد آمریکای شمالی تسلا استفاده کنند.”

ما فقط می‌توانیم حدس بزنیم که چرا تسلا در حال حاضر تصمیم گرفته است – حتی با وجود اینکه ایلان ماسک سریع‌تر از آرتاکس در شن‌های روان مالکیت توییتر فرو می‌رود – بهترین زمان برای باز کردن استانداردهای خود برای بقیه صنعت است. تسلا و اکنون توییتر نیز از تیم روابط عمومی عمومی استفاده نمی کنند، بنابراین حدس شما به خوبی هر چک آبی است.

اشتراک گذاری