امروز:8 اردیبهشت 1403

DeviantArt در حال راه اندازی مولد هنر هوش مصنوعی خود است

اگرچه همه متقاعد نشده‌اند که هنر هوش مصنوعی یک هنر واقعی است، ژنراتورهایی که برای تولید آن‌ها استفاده می‌شوند احتمالاً اینجا باقی خواهند ماند. DeviantArt اکنون با یک ژنراتور خاص به نام DreamUp وارد این فضا شده است که نوید نسل “ایمن و منصفانه” را برای سازندگان می دهد. این وب‌سایت می‌گوید یکی از نگرانی‌های اصلی هنرمندان در مورد هنر هوش مصنوعی این است که ممکن است از آثار آنها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده شود، به این معنی که تولیدکننده می‌تواند قطعاتی را به سبک آنها بدون رضایت آنها بیرون بیاورد. DeviantArt در تلاش برای کنترل آثار هنرمندان به آنها این امکان را می دهد که انتخاب کنند آیا این ابزار می تواند از سبک آنها برای الهام گرفتن مستقیم استفاده کند یا خیر.

علاوه بر این، وب سایت به آنها این قدرت را می دهد تا اعلام کنند که آیا اجازه می دهند کارشان در مجموعه داده های مورد استفاده برای آموزش مدل های هوش مصنوعی شخص ثالث استفاده شود یا خیر. اگر آنها انتخاب کنند که در آن مجموعه داده ها قرار نگیرند، فایل های HTML صفحات محتوای آنها حاوی دستورالعمل “noimageai” خواهد بود. همچنین یک دستورالعمل “noai” از آثار هنری آنها در هنگام دانلود فایل های رسانه ای مستقیماً از سرورهای DeviantArt محافظت می کند.

این وب سایت در اطلاعیه خود نوشت: «DeviantArt سایر پلتفرم‌های سازندگان را تشویق می‌کند تا این رویکرد را اتخاذ کنند تا اطمینان حاصل شود که هنرمندان همچنان می‌توانند آثار خود را با مخاطبان آنلاین به اشتراک بگذارند و در عین حال کنترل بر استفاده غیرانسانی را حفظ کنند».

این دستورالعمل‌ها، البته، به فایل‌های HTML صفحات آن‌ها اضافه نمی‌شوند، اگر از کارشان برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده شود. و اگر به DreamUp اجازه دهند تا از سبک خود به عنوان الهام‌بخش مستقیم استفاده کند، زمانی که در DeviantArt منتشر شود، به وضوح در خروجی اعتبار خواهند داشت. این وب سایت پیش بینی کرده است که برخی از کاربران از دیدن هنرهای بیشتر هوش مصنوعی خوشحال نخواهند شد، به خصوص که قطعات تولید شده توسط Midjourney در حال حاضر یک منظره بسیار رایج در این پلتفرم هستند. به همین دلیل است که تمام ارسال‌های DreamUp به‌طور خودکار با عنوان #AIArt برچسب‌گذاری می‌شوند و کاربران می‌توانند پست‌های زیر موضوع را ببینند یا پنهان کنند.

DreamUp اکنون یکی از امتیازات برنامه های اشتراک پولی Core DeviantArt است، اما همه کاربران می توانند این ابزار را با حداکثر پنج درخواست رایگان نمونه برداری کنند.

اشتراک گذاری