امروز:10 فروردین 1403

با فراخوان گروه های حقوق مدنی برای تحریم، تبلیغ کنندگان به فرار از توییتر ادامه می دهند

در حالی که ایلان ماسک به دنبال راه‌های جدیدی برای کسب درآمد از توییتر است، با مشکل بسیار فوری‌تری مواجه است: تبلیغ‌کنندگان در حال فرار از پلتفرم هستند. ماسک روز جمعه گفت که «توئیتر کاهش زیادی در درآمد داشته است» به دلیل نگرانی تبلیغ‌کنندگان در مورد تعدیل محتوا و سایر مسائل مطرح شده توسط فعالان.

تعدادی از شرکت‌های بزرگ در روزهای اخیر تبلیغات خود را متوقف کرده‌اند، از جمله جنرال موتورز، آئودی، فایزر، جنرال میلز، فولکس واگن و دیگر نام‌های بزرگ که نسبت به تغییرات احتمالی در سیاست‌های توییتر و همچنین خروج مدیران ارشد احتیاط می‌کنند. گروه‌های صنعتی همچنین در مورد ایمنی برند تحت نظارت ماسک ابراز نگرانی کرده‌اند و نیویورک تایمز این هفته گزارش داد که «IPG، یکی از بزرگترین شرکت‌های تبلیغاتی جهان، توصیه‌ای برای مشتریان صادر کرد که به طور موقت هزینه‌های خود را در توییتر متوقف کنند.»

روز جمعه، NAACP به دیگر گروه‌های حقوق مدنی پیوست و خواستار تحریم این پلتفرم توسط تبلیغ‌کنندگان شد. دریک جانسون، رئیس NAACP در بیانیه‌ای گفت: «برای هر تبلیغ‌کننده‌ای برای دموکراسی ما غیراخلاقی، خطرناک و بسیار مخرب است که از پلتفرمی حمایت کند که به سخنان نفرت‌انگیز، انکار انتخابات و تئوری‌های توطئه دامن می‌زند.»


عقب نشینی تبلیغ‌کنندگان در میان درخواست‌ها برای تحریم تبلیغات نشان می‌دهد که تجارت تبلیغات توییتر در دوران ماسک چقدر سریع بدتر شده است. همچنین تقریباً یک هفته پس از اینکه ماسک سعی کرد به صنعت اطمینان دهد که نمی‌خواهد پلتفرم را به یک “منظره جهنمی رایگان برای همه” تبدیل کند، اتفاق می‌افتد. توییتر بلافاصله پس از انتشار خبر تصاحب ماسک بر این شرکت، شاهد افزایش قابل توجهی در سخنان نفرت و توهین‌های نژادی بود. رئیس ایمنی توییتر بعداً این فعالیت را به یک کمپین هماهنگ ترولینگ متهم کرد. اما این فعالیت بیشتر به نگرانی های گروه های حقوق مدنی دامن زد و ماسک را بر آن داشت تا در این هفته با رهبران حقوق مدنی دیدار کند.

در روز جمعه به نظر می رسید که او کاهش درآمد تبلیغات را به گردن بسیاری از همین فعالان می اندازد. او در توییتی نوشت: «توئیتر به دلیل فشار گروه‌های فعال به تبلیغ‌کنندگان، کاهش شدید درآمد داشته است، حتی اگر با تعدیل محتوا چیزی تغییر نکرده است و ما هر کاری که می‌توانستیم برای جلب رضایت فعالان انجام دادیم.»


اما ائتلافی از گروه‌ها و فعالان حقوق مدنی توصیف ماسک را رد کردند. آنها روز جمعه طی تماسی با خبرنگاران گفتند که اخراج گسترده کارکنان توییتر از جمله افرادی که با اعتدال و ایمنی کار می کنند، تعهداتی را که ماسک پس از ملاقات آنها اتخاذ کرد، تضعیف می کند.

جسیکا گونزالس، یکی از مدیران اجرایی Free Press می‌گوید: «وقتی تقریباً 50 درصد از کارکنان خود را اخراج می‌کنید، از جمله تیم‌هایی که واقعاً مسئول ردیابی، نظارت و اجرای قوانین تعدیل محتوا هستند، این لزوماً به این معنی است که تعدیل محتوا تغییر کرده است.

این گروه همچنین در مورد تقویت توطئه های راست افراطی ماسک در مورد حمله به همسر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، ابراز نگرانی کرد. همچنین به گزارش‌هایی اشاره کرد که مدیر عامل فعلی می‌تواند قوانین فعلی توییتر را برای محافظت از کاربران ترنس حذف کند. سارا الیس، مدیر عامل GLAAD، گفت: «اگر توییتر اقدامات ملموس فوری انجام ندهد که نشان‌دهنده تعهد واقعی به حفظ بهترین شیوه‌هایی است که از کاربران محافظت می‌کند، شرکت‌ها با دلارهای تبلیغاتی پشتیبانی نخواهند کرد و ما شاهد وقوع آن در زمان واقعی هستیم.»

اشتراک گذاری