امروز:10 اردیبهشت 1403

PayPal برای ورود و خروج آسان تر، پشتیبانی از کلید عبور را در ایالات متحده اضافه می کند

PayPal در همان روزی که اپل این فناوری را با macOS Ventura و iPadOS16 به رایانه‌ها و تبلت‌های خود می‌آورد، شروع به عرضه کلیدهای عبور برای کاربران در ایالات متحده کرده است. این بدان معناست که می‌توانید بدون نیاز به تایپ اطلاعات کاربری خود به حساب PayPal خود وارد شوید، که به نوبه خود بررسی سبد خرید آنلاین شما را سریع‌تر می‌کند. PayPal می‌گوید این گزینه ابتدا برای کاربران دارای آیفون، آی‌پد و کسانی که از وب‌سایت آن در مک بازدید می‌کنند در دسترس خواهد بود، اما با افزودن پشتیبانی از این فناوری به پلتفرم‌های دیگری نیز گسترش خواهد یافت. گوگل در اوایل ماه جاری پشتیبانی اولیه کلید عبور اندروید و کروم را منتشر کرد و نسخه پایدار و همچنین یک API برای برنامه‌های اندرویدی بومی را در اواخر امسال راه‌اندازی خواهد کرد. PayPal همچنین از اوایل سال 2023 کلیدهای عبور را در سایر کشورها در دسترس قرار خواهد داد.

کلیدهای عبور از بیومتریک شما برای ورود به حساب های شما استفاده می کنند، اما با استفاده از چهره یا اثر انگشت شما برای پر کردن خودکار جعبه های نام کاربری و رمز عبور متفاوت است. با کلیدهای عبور، شما تبدیل به ورود می شوید. هنگامی که گزینه یک برنامه را فعال می کنید، یک جفت کلید رمزنگاری مرتبط با حساب شما ایجاد می کند. یکی از این کلیدها عمومی است و این همان چیزی است که برنامه ها و سرویس ها برای تأیید هویت شما ذخیره می کنند. کلید دیگر خصوصی است و فقط در دستگاه‌های شما ذخیره می‌شود، بنابراین اگر هکرها وارد سرورهای برنامه‌هایی شوند که استفاده می‌کنید نمی‌توانند آنها را بدزدند. سپس برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی که از کلید عبور پشتیبانی می‌کنند، کلید عمومی را با کلید خصوصی شما مطابقت می‌دهند تا مطمئن شوند که این شما هستید که وارد سیستم می‌شوید.

می‌توانید با ورود به حساب کاربری خود با مرورگر روی دسک‌تاپ یا موبایل – به روش قدیمی، با شناسه کاربری و رمز عبور – و سپس انتخاب «ایجاد کلید عبور»، این ویژگی را روشن کنید. پس از احراز هویت با استفاده از Apple Face ID یا Touch ID، رمز عبور شما به طور خودکار ایجاد می شود. و از آنجایی که کلیدهای عبور با iCloud Keychain همگام‌سازی می‌شوند، فقط یک بار باید این کار را انجام دهید. اگر در دستگاه دیگری وارد حساب خود می شوید که هنوز کلید عبور ندارد، می توانید پس از وارد کردن شناسه کاربری خود، یک کد QR ایجاد کنید. سپس می توانید کد QR را با آیفونی که از کلید عبور پشتیبانی می کند اسکن کنید تا بتوانید وارد شوید.

اشتراک گذاری